اولویت های پژوهشی سازمان سوادآموزی منتشر شد

تنها از انتظار فراخوان اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۱ سازمان سوادآموزی خبر داد و گفت: ۳۱شهریور ماه سال جاری آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این طرح پژوهشی اطلاع رسانی شده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری، «محمود تنها» امروز(۲۸خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه پژوهش، اظهار کرد: در عصر امروز، دانایی یکی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هرجامعه به شمار می‌رود، سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.

 
سرپرست معاونت سوادآموزی مازندران افزود:پژوهش، تلاش و کوششی برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های زندگی و راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است. نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در همه حوزه‌ها اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.ازآنجایی که. پژوهش بستر مناسبی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکارهای مناسب جهت اصلاح معایب، بهبود عملکردها، رفع کاستی‌ها و ارتقای کیفیت و بهره‌وری است سازمان نهضت سوادآموزی محورهایی برای پژوهش سال خود انتخاب می کند.
 
 
وی با اشاره به فراخوان موضوعات و اولویت‌های پژوهشی سال 1401 سازمان سوادآموزی، افزود: این اولویت‌ها با همفکری و همراهی دفاتر مختلف سازمان و معاونت‌های سوادآموزی کشور نیاز سنجی و تهیه شده و پس از تصویب در کمیته پژوهشی و کارگروه مربوطه اعلام گردیده است.
 
 
تنها، اولویت‌های پژوهشی این سازمان برای سال 1401 شامل: بررسی عوامل موثر بر استقبال ضعیف بی‌سوادان و کم‌سوادان برای حضور در برنامه‌های سوادآموزی و ارائه راهکارهای ایجاد انگیزه بین آنان، ارزشیابی جامع نشریه فرصت دوم ویژه کم سوادان (اهداف، محتوا، کیفیت تولید، چاپ، توزیع و ...)، ارزشیابی طرح «پیوند سواد و زندگی» از لحاظ  میزان کارآیی و اثربخشی، بررسی راهکارهای ایجاد تحول در برنامه‌های سوادآموزی و  ارزشیابی، جذب، آموزش، نگهداشت نیروی انسانی (آموزش دهندگان) در سوادآموزی و ارائه روش های مناسب  می باشد.
 
 
وی یادآورشد: پژوهشگران و علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در فراخوان طرح پژوهشی به بخش «مقالات و پژوهش‌ها» در سایت http://lmo.gov.ir مراجعه نمایند.
 
 
تنها عنوان کرد: علاقه مندان به شرکت در این طرح تا ۳۱شهریور ماه سال جاری مهلت ارسال دارند.
کد خبر 1186916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha