توجه ویژه به تربیت نیروی بومی ماندگار در منطقه شود

مهدی فداکار گفت: آموزش در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نوعی زیر سایه بهداشت و درمان رفته است اما باید توجه ویژه به تربیت نیروی بومی ماندگار در منطقه شود و سهمیه ای در این زمینه به ویژه برای برخی شهرستان هایی مانند رودبار جنوب داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با حضور استاندار کرمان برگزار شد.

 

«مهدی فداکار» در این نشست، گفت: حوزه بهداشت و درمان از حوزه های خدماتی است که به شدت می تواند رضایت اجتماعی ایجاد کند و یا برعکس باشد و به شدت تحت تاثیر شرایط اجتماعی است.

 

استاندار کرمان با اشاره به این که جمعیت تحت پوشش دانشگاه قابل توجه است، ابراز کرد: شاهد یک عقب افتادگی تاریخی هستیم امروز اتفاقات خوبی در منطقه افتاده و با استقلال دانشگاه علوم پزشکی بخش عمده ای از زیرساخت ها فراهم شده است.

 

وی بیان کرد: آموزش در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نوعی زیر سایه بهداشت و درمان رفته است اما باید توجه ویژه به تربیت نیروی بومی ماندگار در منطقه شود و سهمیه ای در این زمینه به ویژه برای برخی شهرستان هایی مانند رودبار جنوب داشته باشید تا شاهد ماندگاری پزشکان بومی برای خدمت رسانی به مردم منطقه باشیم.

 

فداکار اظهار کرد: سهمیه بومی خاصی برای شهرستان هایی که نیاز دارند اعلام شود این کمک خوبی به حوزه سلامت در تامین نیروی ماندگار منطقه است.

 

استاندار کرمان با بیان این مطلب که سیستم بهداشتی و درمانی در دوران کرونا کارهای سختی انجام داده است، ادامه داد: راه اندازی مرکز تحقیقات در حوزه سم شناسی و یا بیماری های مرتبط با کشاورزی  پیگیری شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به طولانی شدن ساخت بیمارستان عنبرآباد تسریع تکمیل این پروژه پیگیری شود چرا که نیاز مردم است و بخش عمده بار را از دوش بیمارستان جیرفت بر می دارد این مطالبه جدی مردم حتما پیگیری کنید و در اولویت گذاشته شود.

 

فداکار عنوان کرد: از زحمات مجموعه بهداشت و درمان و همه کسانی که در دوران کرونا تلاش کردند و بر حسب وظایف شغلی و حتی فراتر از آن زحمت کشیدند، تشکر می کنم.

کد خبر 1186937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha