سند تحول حوزه فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری تدوین می شود

احمدی گفت: سند تحول و نقشه راه حوزه فرهنگ و هنر استان با همکاری جامعه نخبگانی و با تاکید بر ظرفیت‌های بومی و توجه به منویات مقام معظم رهبری تدوین می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «پیام احمدی» در نشست مدیران بخش‌های مختلف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان اظهار داشت: برقراری تعامل سازنده با دستگاه ‌های متولی امر فرهنگ برای اجرای عملیات مشترک فرهنگی موثر در بازه‌های زمانی متفاوت، تقویت حلقه‌های میانی و تشکل‌های مردمی، گسترش برنامه های استعدادیابی و پرورش استعدادها برای تزریق نیروی کارآمد به بدنه و فضای فرهنگی و هنری، استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و اوقات فراغت از دیگر اولویت‌هایی است که به صورت منسجم پیگیری می شود.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: راهبرد اصلی در حوزه فرهنگ و هنر استان حرکت در مسیر تولید آثار و کمک به اقتصاد هنر است.

 

وی، شکل‌گیری تحول در بخش فرهنگ و هنر استان در آینده‌ای نزدیک را نوید داد و گفت: با شناسایی نقاط ضعف و قوت و همچنین فرصت‌ها و آسیب‌ها می‌توان طی یک برنامه میان‌مدت برای شکل گیری تحول در بخش فرهنگ و هنر استان تلاش کرد.

 

احمدی ادامه داد: در همین راستا در هریک از شهرستان‌ های استان با توجه به ظرفیت‌های بومی و نقشه راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می توان در مقوله فرهنگ و هنر یک برند ارائه داد.

 

وی توجه به هویت اصیل اقوام ساکن در استان را از ضروریات بخش فرهنگ و هنر استان دانست و گفت: باید بر اساس واقعیت‌های روز به مسائل فرهنگی نگاه شود و نگاه ابزاری به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی پایان یابد.

 

کد خبر 1186939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha