تقویت نظام آموزش های مهارتی در زندان ها توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس

کیائی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس برای تقویت نظام آموزش های مهارتی در سطح زندان های استان آمادگی کامل دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رهام کیائی»، امروز (شنبه 28 خرداد) در نخستین جلسه شورای راهبری مهارت آموزی و مشاوره شغلی زندان های فارس که با حضور مدیرکل زندان های فارس برگزار شد، گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس برای تقویت نظام آموزش های مهارتی در سطح زندان های استان آمادگی کامل دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس افزود: پیشنهاد می کنیم برای تامین مربی در کنار مربیان اعزامی مراکز آموزش فنی و حرفه ای از ظرفیت سرباز مربیان و مربیان مشارکتی فعال در مجموعه زندان ها نیز بهره گیری شود.

وی اضافه کرد: از ظرفیت خیرین می توان برای تجهیز کارگاه های حرفه آموزی در زندان ها استفاده کرد و از تعدادی رایانه از طرف آموزش فنی و حرفه استان برای تقویت حوزه آموزش و آزمون زندانیان استفاده خواهیم کرد.

کیائی تاکید کرد: فعالیت سربازان وظیفه در برقراری امنیت و حفاظت زندان ها قابل قدردانی است و با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان، دوره ویژه متصدی خدمات حفاظتی برای آنها باید برگزار شده و گواهینامه مهارت صادر شود.

وی ادامه داد: برای نیازسنجی آموزشی و تهیه طرح های کارآفرینی مشترک برای جذب اعتبارات از طریق استانداری و دستگاه های متولی باید کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان اداره کل زندان های فارس و آموزش فنی حرفه ای استان تشکیل شود.

خاطر نشان می شود، در ادامه این جلسه از کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی زندانیان زندان مرکزی شیراز نیز بازدید شد.

کد خبر 1186941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha