دانش‌آموزان کردستانی ۷ رتبه برتر کشوری فراخوان ملی پرسش مهر رئیس جمهوری را کسب کردند

نریمانی گفت: با پایان یافتن بیست‌‌ و دومین فراخوان ملی پرسش مهر رئیس جمهوری، دانش‌آموزان استان کردستان توانستند  ۷ رتبه برتر کشوری را از آن خود کنند.

حجت‌الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: این جشنواره با موضوع «ایران قوی»  از جمله ایران قوی چه ویژگی‌هایی دارد، نقش دانش‌آموزان در شکل‌گیری ایران قوی چیست، ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر همه دوره‌های تحصیلی برگزار شد.

 

 

وی اعلام کرد: این جشنواره در سه بخش فرهنگی، هنری، رشته و گرایش‌های میان رشته‌ای (سخنی با رئیس جمهور ) از سطح مدرسه تا مرحله کشوری برگزار شد.

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی بیان کرد: این فراخوان ملی در مجموع 14رشته را شامل می‌شود که ارسال اثر به مرحله کشوری صرفاً مربوط به «دوره دوم متوسطه» است و جشنواره در سایر دوره‌ها «دوره ابتدایی و دوره متوسطه اول» در مرحله استانی به صورت غیر حضوری پایان می‌پذیرد که در این مرحله از تعداد 161 دانش‌آموز  برگزیده استانی با دادان لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر بعمل آمد.

 

 

وی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره تعداد 78 هزار نفر از دانش‌آموزان سه دوره تحصیلی در مرحله آموزشگاهی مسابقات شرکت کردند که پس از داوری آثار در مرحله استانی در دوره متوسطه دوم 76 نفر و در بخش جایزه ویژه شهید علی لندی 10 نفر به عنوان برگزیده استانی به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

 

 

نریمانی اضافه کرد: پس از داوری مرحله کشوری دانش‌آموزان استان کردستان در مجموع با کسب 7 رتبه اول تا سوم کشوری، شامل 6 رتبه در بخش اصلی جشنواره و یک رتبه در بخش سخنی با رئیس جمهور کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشتند.

 

 

وی این موفقیت بزرگ را که مرهون تلاش همکاران اداره فرهنگی و هنری استان کردستان و همکاران شهرستان‌ها و مناطق است را به  مدیرکل استان دانش‌آموزان، اولیاء، کلیه همکاران فرهنگی و کارشناسان فرهنگی هنری شهرستان‌ها و مناطق تبریک و تهنیت عرض کردند.

کد خبر 1187005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha