انقلاب اسلامی همچنان در مسیر گسترش و پیشرفت است

نورالدین ابولحیه در وبینار «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی» گفت: انقلاب اسلامی همچنان در مسیر گسترش و پیشرفت است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وبینار «امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی» به همت دانشکده علوم اجتماعی و دانشکده الهیات دانشگاه تهران و جمعیت انقلاب اسلامی برگزار و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در الجزایر برگزار شد.

نورالدین ابولحیه، مفسر قرآن الجزایری و استاد دانشگاه باتنه مقاله خود را تحت عنوان «ابعاد جهانی نهضت امام خمینی(ره)» ارایه داد و به تبیین ابعاد گسترده حرکت احیاگرانه امام راحل در جهان اسلام پرداخت.

وی افزود: انقلاب اسلامی، انقلاب عظیمی است که علی رغم همه سنگ اندازی‌های استکبار جهانی در مسیر گسترش و پیشرفت آن، همچنان بر تأثیرگذاری خود ادامه می‌دهد.

این اندیشمند الجزایری با اشاره به ابعاد جهانی نهضت امام خمینی(ره) مطرح کرد: امام خمینی(ره) اسلام را همچون مشعلی فروزان برای هدایت ملت‌ها مطرح ساخت، مشعل فروزانی که توانایی بر چیدن استبداد و تحقق عدالت اجتماعی را داشت.

وی در ادامه سخنانش، به بیان تعمیق مفهوم وحدت اسلامی و تقریب مذاهب در رویارویی با جریانات تفرقه انگیز، تعمیق اهتمام به مسائل مهم دنیای اسلام به ویژه موضوع فلسطین، طرح حمایت از مستضعفان جهان و احیای اسلام ناب محمدی(ص) پرداخت.

نورالدین ابولحیه در پایان سخنانش، گفت: این اهداف بزرگی است که امام خمینی(ره) ملت‌ها را به آن فراخواند که همچنان از سوی وفاداران به آن حضرت پیگیری می‌شود و استکبار جهانی و دنباله روان آن تلاش می‌کنند با محاصره و تبلیغات رسانه‌ای در راه تحقق آن مانع ایجاد کنند.

کد خبر 1187039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha