چهارمحال و بختیاری میزبان اولین کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور شد

اولین کنگره ملی بزرگداشت ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار «علی اصغر ایزدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در راستای بزرگداشت یاد و خاطره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور، سه ویژه برنامه در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با حضور مهمانان کشوری برگزار می شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اولین برنامه این کنگره، شب شعر شعرای ایل می باشد که روز یکشنبه ۲۹ خردادماه ساعت ۱۶ و ۳۰ در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: تعداد ۳۰۰ شعر به دبیرخانه کنگره ارسال شده که شاعران ۱۲ شعر برگزیده در این شب شعر به قرائت اشعار خود می پردازند و در پایان مراسم داوری نهایی برای انتخاب برترین اشعار انجام می شود.

 

ایزدی خاطرنشان کرد: تجلیل از ۷۵ شهید مدافع حرم جامعه عشایری کشور و استان چهارمحال و بختیاری دومین برنامه در راستای کنگره ملی ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری کشور است که این مراسم هم با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم و مسئولان استانی و کشوری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد روز دوشنبه ۳۰ خردادماه ساعت ۱۶ و ۳۰ اجرا می‌ شود.

 

وی گفت: مهم‌ترین برنامه کنگره ۱۱ هزار شهید جامعه عشایری هم اجلاسیه این رویداد بزرگ فرهنگی است که در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد با حضور هزاران نفر از آحاد مردم، خانواده معظم شهدای عشایری کشور و مسئولین همراه برنامه های متنوع فرهنگی، نمایش، سرود، مداحی و ... برگزار می شود.

 

خاطرنشان می شود: نمایشگاهی از توانمندی های جامعه عشایری کشور در حاشیه این برنامه  برپا شده است.

 

کد خبر 1187045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha