افزایش ۳۶ درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی گلستان در سال گذشته

صیادی از افزایش ۳۶ درصدی پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی استان گلستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک کشاورزی گلستان، «وحید صیادی» به نقش پررنگ و کلیدی این بانک به عنوان حامی درجه یک بخش کشاورزی کشور اشاره کرد که وظیفه  پشتیبانی و تامین سرمایه و منابع  مورد نیاز کشاورزان زحمتکش و تولیدکنندگان بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی جامعه را برعهده دارد و با در اختیار داشتن نیروی انسانی متعصب، متخصص و کارآمد و توسعه شبکه نوین بانکداری الکترونیک جایگاه ویژه ای را در شبکه بانکی بخود اختصاص داده است.

 

مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان با خداقوت به کشاورزان زحمتکش استان بابت تلاش و کوشش در سال زراعی، اظهار امیدواری کرد: افزایش نزولات آسمانی موجب افزایش تولید  محصولات کشاورزان شود.

 

وی در تشریح عملکرد سالانه بانک گفت: بانک کشاورزی استان گلستان در سال 1400با تلاش و کوشش بی وقفه کارکنان خود با وجود شیوع بیماری کرونا، با تمام ظرفیت درحال خدمت رسانی به کشاورزان استان بوده و در این مدت مبلغ  31 هزار و 44میلیارد ریال تسهیلات به بیش از 23هزار نفر ازمشتریان و متقاضیان خود پرداخت کرد که نسبت به سال 1399 رشد 36 درصدی را نشان می دهد.

 

صیادی افزود: از این میزان تسهیلات مبلغ  29هزار و 655 میلیارد ریال به 20،143 نفر از متقاضیان در بخش کشاورزی، مبلغ یک هزار و 71 میلیارد ریال به 2،541 نفر از متقاضیان در بخش خدمات و318 میلیارد ریال نیز به 411 نفر از متقاضیان در بخش صنعت ،معدن و مسکن و ساختمان پرداخت شد.

 

وی ادامه داد: در راستای مکانیزاسیون کشاورزی در مدت مذکور مبلغ یک هزارو 858 میلیارد ریال تسهیلات جهت خرید 689   دستگاه تراکتور، 22 دستگاه کمباین  و260 دستگاه سایرادوات و ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان استان پرداخت شد.

 

مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان بذور مبلغ 2هزارو 173میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اختصاص یافت.

 

وی افزود: همچنین در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی و ایجاد اشتغال اقشار آسیب پذیر این بانک مبلغ 432 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی از محل بند«ب» تبصره 16 قانون بودجه به  570 نفراز مددجویان کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت کرد.

 

صیادی گفت: در راستای احیای سنت حسنه ازدواج در طول سال گذشته با پرداخت مبلغ یک هزار و 135 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط شعب این بانک زمینه ازدواج یک هزار و 243 زوج جوان فراهم شد.

 

وی افزود: در بخش توسعه و توانمند سازی و اشتغال روستاییان و عشایر و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهر مبلغ 194میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی و مبلغ 192میلیارد ریال تسهیلات توانمند سازی روستاییان پرداخت شد.

 

مدیر شعب بانک کشاورزی گلستان گفت: در راستای کمک به کشاورزان خسارت دیده ناشی از خشکسالی در استان، بانک کشاورزی با اختصاص مبلغ یک هزارو 500 میلیارد  ریال یارانه از محل بند «خ» تبصره 33و بند «ل» تبصره 16قانون بودجه کل کشور نسبت به بخشودگی سود و جرائم کشاورزان و تولیدکنندگان اقدام و تعداد 7هزار فقره تسهیلات به مبلغ 5 هزارمیلیارد ریال امهال و تمدید و تسویه شد.

 

وی به عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت و افزود: این صندوق در سال زراعی گذشته 21هزارفقره بیمه نامه صادر و170هزار راس دام، 87 میلیون قطعه طیور، 185هزار هکتار محصولات کشاورزی و باغی و 662 هزار قطعه بچه ماهی و آبزیان را تحت پوشش چتر حمایتی صندوق بیمه قرار داد.

 

صیادی ادامه داد: این صندوق طی سال زراعی گذشته مبلغ 890 میلیارد ریال غرامت به 7636 نفر از خسارت دیدگان بخش کشاورزی و دامداری پرداخت کرد.

 

مدیر بانک کشاورزی گلستان گفت: در راستای کمک به دولت مبنی بر اجرای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و حمایت از واحدهای تولیدی دام و طیور، تسهیلاتی با نرخ ترجیحی 10، 12و 15درصد به این تولیدکنندگان پرداخت می شود، لذا دامداران و مرغداران می توانند با ثبت نام در سامانه سیتا و اخذ معرفینامه از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت خود جهت تشکیل پرونده و اخذ تسهیلات  به شعب بانک کشاورزی  مراجعه کنند.

 

وی افزود: همکاران صدیق و زحمتکش بانک کشاورزی از زمان اجرای این طرح علاوه بر روزهای عادی در روزهای جمعه، حتی تعطیلات روزهای 14و 15خرداد در محل کار حضور یافته و نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کرده اند و تا این زمان مبلغ یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این تولید کنندگان قرار داده اند.

 

صیادی برهمکاری بیشتر مردم استان با بانک کشاورزی و تمرکز سپرده های خود نزد شعب بانک کشاورزی با هدف اختصاص منابع  مالی مورد نیاز جهت پشتیبانی بیشتر و کاملتربانک از بخش کشاورزی و واحدهای تولیدی وابسته در استان  تاکید کرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1187082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha