لزوم استفاده دستگاه های اجرایی از کالا و خدمات خراسان جنوبی

اشرفی گفت: خرید کالاهای تولیدی و استفاده از خدمات استان خراسان جنوبی در اولویت دستگاه‌های و سازمان‌های اجرایی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد اشرفی» امروز (۲۹ خرداد) در جلسه بررسی مشکلات صنعت چاپ استان اظهار کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی جهت حمایت از تولید و اشتغال، لازم است خرید کالاهای  تولیدی و استفاده از  خدمات استان را مورد توجه جدی قرار دهند.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به مشکل یکی از چاپخانه داران در عدم دریافت سهمیه اتانول به دلیل ترک کار کارشناس فنی، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید برای زمان اضطرار که خارج از ید واحد تولیدی است راهکاری برای تخصیص سهمیه اتانول به واحدهای صنعت چاپ بیاندیشد تا مجبور به تهیه آن از بازار آزاد با قیمت گران تر نباشند.

 

وی در پاسخ به گلایه یکی دیگر از چاپخانه داران مبنی بر مشمول قانون بیمه مشاغل سخت و زیان آور بودن تمام واحد چاپی، گفت: نباید کل واحد چاپی مشمول این قانون شود و باید واحد اداری و صحافی از این قانون مجزا باشد.

 

اشرفی در ادامه بیان کرد: اجرای مصوبات این جلسه باید پیگیری و منجر به نتیجه شود و در حد کاغذ باقی نماند.

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی حمایت همه جانبه از صنعت استان به خصوص در حوزه صنعت چاپ را اعلام کرد و افزود: اگر از ظرفیت های قانونی استفاده صحیح کنیم دیگر نیاز به ظرفیت های فراقانونی نخواهد بود.

 

«محمود مقامی»، مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه صنعت چاپ به عنوان ظرفیت استراتژیک استان پای کار دولت است، پیشنهاد داد: نمایشگاه صنعت چاپ و نشر در استان برای معرفی ظرفیت های این صنعت برپا شود.

 

گفتنی است مدیران چاپخانه های حاضر در جلسه به بیان مشکلات خود پرداختند که مالیات بر ارزش افزوده، بیمه پرسنل و برقراری حمایت های دولتی در این زمینه، درخواست سفارش چاپ دانشگاه و دستگاه های اجرایی از خارج استان، بالابودن هزینه های اجاره ملک و نبود مکان دائمی جهت استقرار چاپخانه، مشکلات تامین کاغذ از استان های دیگر و سخت گیری کارشناسان دستگاه های اجرایی از اهم مشکلات مطرح شده بود.

 

در ادامه جلسه مدیران اداره کل امور مالیاتی و نماینده اداره کل راه و شهرسازی توضیحاتی درخصوص موارد مطرح شده ارائه کرده و راه حل های پیشنهادی برای رفع مشکلات را با همفکری چاپخانه داران، احصاء کردند.

 

 

کد خبر 1187245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha