خاطره شهدا نباید فراموش شود

آیت الله عبادی با بیان اینکه جامعه ای که لباس شهادت به تن پوشیده هرگز تسلیم دشمن نمی شود، گفت: خاطره شهدا نباید فراموش شود چون در غیر این صورت همه ارزش ها فراموش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (۲۹ خرداد) در مراسم رونمایی از کتاب آسمان ستاره ها زندگی نامه مادر شهید رئوفی فرد اظهار کرد: حیات جامعه در گرو جهاد و شهادت است زیرا یک تدبیر خداوند این است که شر بعضی از قدرت های اهریمنی را با قدرت های دیگر دفع کرده است در قرآن فرموده: «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ؛ و اگر خدا (رخصت جنگ ندهد و) دفع شر بعضی از مردم را به بعض دیگر نکند همانا صومعه‌ها و دیرها و کنشت‌ها و مساجدی که در آن (نماز و) ذکر خدا بسیار می‌شود همه خراب و ویران شود».

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در عین حالی که حبات جسمانی بسیار ارزشمند است، تأکید کرد: اما حیات روحانی، ایمانی، سیاسی و فرهنگی؛ بنابراین شهدا حافظ حیات هستند و جامعه ای می تواند حیات خود را حفظ کند که ایثار، گذشته و شهادت داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه جامعه ای که شهادت داشته باشد اسارت ندارد، افزود: در کلام معصوم آمده است که «الموت فی حیاتکم مقهورین و الحیاه فی موتکم قاهرین»؛ جامعه ای که از عهده دفاع از خودش برنیاید و توفیق باز کردن راه شهادت را نداشته باشد، اسیر است و دشمن بر آن جامعه مسلط است و حیاتی ندارد بلکه عین مرگ است.

 

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه جامعه ای که لباس شهادت به تن پوشیده است هرگز تسلیم دشمن نمی شود و مقاومت می کند، گفت: کربلای بزرگ سمبل این مقاومت است و بعد از ۱۴۰۰ سال ملاحظه می کنید که اربعین حسینی نه تنها برای مردم ایران و شیعه بلکه برای مردم جهان و همه آزادیخواهان پیرو هر دین و مذهبی که هستند سمبل آزادی است و مردم از اربعین حسینی است که آدرس مهدی(عج) را بریا آزادی جهان می گیرند.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: کسانی که مثل این شهید «محمدحسين رئوفی‌فرد» و خانواده اش که فتح باب شهادت را در پیروی از امام امت به روی امت باز کردند و خاطره این شهدا نباید فراموش شود چون در غیر این صورت همه ارزش ها فراموش خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه ارزش ها مقامی دارد که پیامبران و جانشینان پاک آنان هر وقت دین و ارزش های انسانی و فرهنگی و اسلامی به خطر افتاده سپر شدند و آن را حفظ کردند، افزود: شهدا در میدان ها نبرد کردند و افتخار آفریدند اما خانواده آنان هم روحیه دادند که در میدان های نبرد فتح الفتوحات حاصل شد و این لایه پنهان است.

 

گفتنی است؛ این کتاب با عنوان «آسمان ستاره‌ها» با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تهیه و به چاپ رسیده است. خلبان شهيدسرتيپ دوم «محمدحسين رئوفی‌فرد» در سال ۱۳۳۴ در خانواده متدین و مذهبی در بیرجند به دنیا آمد و در ۲۶ خرداد ۱۳۵۳ به استخدام هوانيروز درآمد.

 

آخرين مأموريت اين خلبان شجاع هوانيروز در غرب كشور رقم خورد. وی برای درگيری با اشرار به سقز اعزام و در ۱۰ اسفند ۱۳۵۸ پس از انجام مأموريت در اطراف بانه عازم بازگشت به سقز شد كه در گردنه خان هدف گلوله‌های اشرار قرار گرفته و بالگرد سقوط می‌كند. بالگرد و خلبانان پس از سقوط در زير خروارها برف مدفون و گروه‌های اكتشاف مدت دو ماه به جستجو می‌پردازند تا اينكه پس از ذوب شدن برف‌ها در ۲۵ فروردین ۱۳۵۹ لاشه متلاشی بالگرد و دو خلبان شهيد را پيدا می‌كنند.

 

مادر خلبان شهید «محمد حسین رئوفی‌فرد» از شهدای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیرجند شامگاه (۱۱ بهمن) سال ۱۳۹۸ بعد از تحمل ماه‌ها بیماری در ایام فاطمیه و در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به فرزند شهیدش پیوست.

کد خبر 1187268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha