امکان اعزام زائران عتبات از مرز زمینی/ متقاضیان از دفاتر زیارتی کاشان و آران و بیدگل ثبت نام کنند

سرپرست اداره حج و زیارت کاشان از بازگشایی راه زمینی عتبات بدون اخذ ویزای سفر به روی زائران ایرانی خبر داد.

حمید رضا بهروزی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: امکان اعزام زائران از مرز زمینی به عراق فراهم شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات زیارتی مجاز در سطح کاشان و آران و بیدگل، نسبت به ثبت نام در این دفاتر اقدام کنند.

 

 افزود:  سفر به عتبات عالیات در حال حاضر فقط از طریق ثبت نام در دفاتر خدمات زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت امکان پذیر است و توصیه اکید سازمان حج و زیارت، عدم مراجعه زائرین به افراد و گروه های غیر مجاز و آزاد بر بوده، چرا که با توجه به شکایات متعدد واصله و نارضایتی زائرین از این گروه ها مقرر گردیده از خروج کاروان های آزاد جلوگیری شود.

 

بهروزی فر با تاکید بر مجوزهای اخذ شده مبنی بر اعزام دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت روزانه برای سفر به عراق افزود: با توجه به امکانات و زیرساخت های موجود در حال حاضر تردد زائران عتبات عالیات از طریق دو مرز شلمچه و مهران امکان پذیر است و ان شاالله این تعداد از زائرین تا اربعین به ۱۵ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

 

وی با بیان اینکه اعزام های عتبات عالیات منطقه کاشان همچون گذشته از طریق مرز مهران انجام خواهد شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته مدت اقامت زائران اعزامی کاروان ها هفت شب طراحی شده است.

 

سرپرست اداره حج و زیارت کاشان خاطر نشان کرد: با توجه به حذف هزینه بلیط هواپیما در سفر های زمینی عتبات عالیات، قیمت هزینه سفر اعزام های زمینی نسبت به اعزام های هوایی ۵۰ درصد کاهش داشته است.

 

بهروزی فر افزود: با هدف مساعدت در تامین هزینه سفر عتبات عالیات، تسهیلاتی مالی برای زائرین در نظر گرفته شده است.

کد خبر 1187277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha