انتشار کتاب «پزشکی از راه دور در پاندمی کرونا» توسط نویسندگان جهرمی

کتاب «پزشکی از راه دور در پاندمی کرونا» توسط نویسندگان جهرمی چاپ و روانه بازار کتاب شد.

«مریم حق نیای جهرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به انتشار کتاب «پزشکی از راه دور در پاندمی کرونا»، گفت: این اثر با موضوع بررسی ابعاد مختلف فناوری پزشکی از راه دور  به عنوان یکی از مهمترین استراتژی های نوآورانه برای کنترل مهار همه گیری بیماری کرونا نگارش شده است.

 

نویسنده «پزشکی از راه دور در پاندمی کرونا» افزود: در طول تاریخ، همواره شیوع بیماری های عفونی، از شیوع طاعون در آتن که نخستین بیماری عفونی فراگیر بود تا ویروس کرونا که جدیدترین بیماری فراگیر در وسعت جهانی است، خسارت های جبران ناپذیری بر انسان و حیات اجتماعی و اقتصادی او داشته است.

 

وی بیان کرد: با همه گیری ویروس کرونا و نگرانی ها در رابطه با آن و اهمیت فاصله گذاری اجتماعی، سبک زندگی ما را تغییر داده و موجب خانه‌نشینی بیماران خاص شده و درمان بیماری های مزمن را با مشکل مواجه کرده است.

 

حق نیای جهرمی عنوان کرد: با بروز این بیماری مردم ترجیح می‌دهند نگرانی‌ خود را درباره بیماری‌های احتمالی، از راه دور و به‌ صورت اینترنتی و مجازی با پزشکان در میان بگذارند و در صورت بروز علایم و یا مشکلات جسمی خاص، بتوانند با پزشک متخصص در ارتباط باشند.

 

وی ادامه داد: دنیای پزشکی مدام در حال تغییر است و فناوری در حال حاضر نقش مهمی در حوزه پزشکی ایفا می‌کند. از آنجا که پزشکان به طور مداوم به دنبال راه‌های بهتری برای درمان مردم هستند، فناوری؛ پیشرفت‌های بیشماری را در زمینه پزشکی به ارمغان آورده است.

 

حق نیای جهرمی اظهار کرد: به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیکی مانند پزشکی از راه دور، مردم شبانه روزی می‌توانند به خدمات پزشکی یا اطلاعاتی که معمولاً در دسترس نیستند؛ دسترسی پیدا کنند که اهمیت ارائه و دسترسی راحت همگان به این خدمات در دوران همه گیری بیماری کرونا بیش از هر زمان دیگری است. 

 

وی اضافه کرد: از این رو در این کتاب با نگاهی به تاریخچه فناوری پزشکی از راه دور و بررسی ابعاد مختلف این فناوری به عنوان یکی از مهمترین استراتژی های نوآورانه برای کنترل مهار همه گیری بیماری کرونا؛ به تشریح خدمات، چالش ها و فرصت ها در جهت گسترش استفاده و توسعه سریع این فناوری، در زمان همه گیری بیماری کرونا پرداخته شده است.

 

به گزارش شبستان، این اثر به قلم «علی مصلی نژاد» و «مریم حق نیای جهرمی» در انتشارات «موجک» به چاپ رسیده است.

کد خبر 1187307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha