دبیران علمی، اجرایی و فرهنگی همایش بین المللی اربعین و سربازان مقاومت مشخص شدند

همزمان با سومین نشست هم اندیشی و هماهنگی برگزاری پیش همایش و همایش بین المللی «اربعین و سربازان مقاومت» دبیران علمی، اجرایی و فرهنگی این همایش مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سومین نشست هم اندیشی و هماهنگی برگزاری پیش همایش و همایش بین المللی «اربعین و سربازان مقاومت» یکشنبه(29 خرداد) به میزبانی دانشگاه شهید باهنر برگزار شد.

 

در این نشست که رؤسای دانشگاه ها و مسئولین دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی حضور داشتند پس از بحث و تبادل نظر پیرامون ساختار همایش، دبیران سه بخش از همایش مشخص شدند.

 

 

همچنین حجت الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان هم به عنوان رئیس کمیته حامیان همایش تعیین شد.

 

 

بر این اساس، دکتر اکبری فرد، رییس دانشگاه شهید باهنر به عنوان دبیر علمی؛ دکتر علیرضا منظری توکلی، رییش  دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دبیر اجرایی و حجت الاسلام عرب، مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان به عنوان دبیر فرهنگی همایش انتخاب شدند.

 

دکتر اکبری فرد، دبیرعلمی همایش؛ اهمیت وزانت علمی همایش را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر فراخوان خوبی تهیه شود حتماً سطح علمی مقالات نیز بالا خواهد رفت.

 

حجت الاسلام حسین سازندگی، مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان نیز با اشاره به شعار اربعین امسال «انا من حسین» روح حاکم بر این شعار را همذات پنداری با امام حسین علیه السلام دانست.

 

وی با بیان اینکه این شعار فراتر از دین و مذهب و شغل افراد و بلکه یک شعار عام است که همه را دربرمی گیرد؛ تصریح کرد: نکته مهم این است ببینیم سردار بزرگ مقاومت حاج قاسم سلیمانی چگونه در عمل و ابعاد شخصیتی خود با این شعار همذات پنداری کرده است.

 

حجت الاسلام عباس توان نیز در سخنانی اربعین را نماد مقاومت و مکتب تشیع خواند و با اشاره به نقش الگوساز شهید حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد: باید مکتب حاج قاسم را به جوانان معرفی کنیم.

 

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان؛ ترویج مکتب حاج قاسم به عنوان یک ابزار در قدرت نرم را مورد اشاره قرار داد و افزود: جوانان به عنوان الگو به ایشان نگاه می کنند و ما نباید حاج قاسم را در چارچوب ذهنی خود تعریف کنیم زیرا رمز موفقیت حاج قاسم خلوص او بود و برایش فرقی نمی کرد که آیا در چارچوب ذهنی این و آن می گنجد یا خیر؟

 

وی در همین باره گفت: رفتارهای او ریشه در مکتب اسلام، روش پیامبر اکرم و ائمه و با مکتب تشیع همخوانی دارد اما ممکن است در چارچوب ذهنی بسیاری از افراد نگنجد.

 

کد خبر 1187325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha