لزوم نظارت بر بنگاه معاملاتی و مشاوران املاک شیراز با هدف عدالت در تعیین قیمت های زمین و ملک

هاجری گفت: از فلکه «قصردشت» تا فلکه «معلم» شیراز، بیش از ۴۰ بنگاه معاملاتی و مشاور املاک به کارچاق کنی می پردازند و با تعدیل، کنترل و نظارت بر آنها باید به ایجاد تعادل، عقلانیت و عدالت در تعیین قیمت های زمین و ملک پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدرضا هاجری»، امروز (یکشنبه 29 خرداد) در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مسئولان برای اینکه شهر صدرا که خوابگاه شاغلین در شیراز و دارای موسسات بزرگی مانند دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، بیمارستان جهانی پیوند اعضا و بیمارستان بزرگ سوانح سوختگی است به جایگاه لازم برسد باید پیگیری لازم را انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: از آنجا که گسترش بنگاه های مشاور املاک از حالت طبیعی خارج شده و دلالی را رونق داده، گرانی های نجومی زمین و ملک را در پی داشته، دستگاه های نظارتی باید گسترش بنگاه های مشاور املاک را به سطح طبیعی و ضروری بازگردانند.

وی اضافه کرد: از فلکه «قصردشت» تا فلکه «معلم» شیراز، بیش از 40 بنگاه معاملاتی و مشاور املاک به کارچاق کنی می پردازند که این رویه عادی نیست و چگونه با فاصله کوتاه بیش از 40 بنگاه معاملاتی و مشاور املاک با درآمدهای نجومی مستقر و مجوز گرفته اند و با تعدیل، کنترل و نظارت بر آنها باید به ایجاد تعادل، عقلانیت و عدالت در تعیین قیمت های زمین و ملک پرداخته شود.

هاجری تاکید کرد: از شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز تقاضا داریم بخشودگی 35 درصدی عوارض ساختمانی در شیراز را با هدف گره گشایی از مشکلات مردم تا پایان سال تمدید کنند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه های خدمات رسان شهرداری به ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید امکانات و بسترهای خود را برای خدمات رسانی ارزان و آسان به جوانان و نوجوانان محلات در تابستان بسیج کنند.

هاجری تاکید کرد: اگر سه منطقه، مرکز پیاده، هوابرد و ارتش سوم سابق به خارج از شهر شیراز منتقل شوند، سرانه فضای سبز عمومی شهر 2 برابر خواهد شد و نیاز به عزم ملی و همت محلی دارد.

کد خبر 1187331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha