انجام ۴۱ هزار گشت مشترک برای مبارزه با گرانفروشی طی  اردیبهشت ماه امسال

مدير كل بازرسی ویژه و امور تعزيرات سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، از انجام ۴۱ هزار و ۶۵۴ مورد گشت مشترک برای کنترل بازار و مبارزه با گرانفروشی طی اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ سیدمجتبی سجادی اظهار داشت : بر اساس گزارش ارایه شده از سوی  سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در این بازه زمانی یک ماهه، 41 هزار و 654 مورد از گشتهای مشترک خود را با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاهها از جمله وزارت جهاد كشاورزي، اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري، اتاق اصناف و اتحاديه ها و... انجام داده اند.

 

براین اساس ؛ در این مدت پس از بررسیهای لازم برای 9 هزار و 107  واحد صنفی به دلایل عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور، عدم عرضه کالا و دیگر تخلفات صنفی ، پرونده تخلف تشکیل و پرونده متخلفان به ارزش بیش از 5 میلیارد و 116 هزار و 401 ریال جهت صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد .


گفتنی است؛ گشت های مشترک به منظور تشدید و اثربخشی فعالیت‌های نظارتی و کنترل بازار  ، کاهش زمان رسیدگی به تخلفات ، برخورد قاطع و قانونی با متخلفين اقتصادي، نظارت کامل بر سیستم های تولید و توزیع کالا و تسریع در دستیابی به اهداف طرح‌های نظارتی تشکیل و  با همراهی نمایندگان دستگاههای ذیربط بمنظور  کنترل دقیق و  ایجاد آرامش پایدار در بازار همچنان تداوم خواهد یافت.


در پایان سجادی ؛ ضمن تاکید بر نظارت مستمر بر بازار ؛ از شهروندان گرامي درخواست کرد، درصورت مشاهده هرگونه تخلف و سوءاستفاده احتمالی برخی افراد سودجو مراتب را به تلفن  124 اعلام نمايند.

کد خبر 1187350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha