نخستین جشنواره ملی سازهای کوبه ای «آوای خوش هزار» در گلستان برگزار می شود

اسماعیلی از برگزاری نخستین جشنواره ملی سازهای کوبه ای «آوای خوش هزار» در گلستان خبر داد.

«ابوذر اسماعیلی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: نخستین جشنواره ملی سازهای کوبه ای «آوای خوش هزار» به صورت تک نوازی و گروه نوازی ویژه استان های نیمه شمالی کشور در گلستان برگزار می شود.

 

مسئول انجمن موسیقی استان گلستان، شناسايي و معرفي گروه هاي فعال و با كيفيت كشو، تشويق هنرمندان موسيقي به توليد و اجرا، پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي با تشويق نوجوانان و جوانان به فعاليت هاي هنري، ترغيب هنرمندان به فعاليت هاي گروهي، حمايت از گروههاي موسيقي فعال و ايجاد شور و نشاط در بين هنرمندان موسيقي را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

 

وی ادامه داد: استان گلستان در حوزه فرهنگ و هنر به ويژه موسيقي داراي ظرفيت هاي قابل توجهي است كه حضور اقوام مختلف در آن به گستردگي و تنوع موسيقايي آن افزوده است.

 

اسماعیلی اظهارداشت: ستاد جشنواره با انتشار اين فراخوان از تمامی گروه ها و هنرمندان فعال در عرصه اجراي صحنه اي استان هاي گلستان، مازندران، گيلان، اردبيل، قزوين، البرز، خراسان شمالي و سمنان دعوت به عمل مي آورد تا با مطالعه دقيق فراخوان و ارسال آثار و مدارک خود در برگزاري و هر چه پربارتر شدن اين رويداد هنري مشاركت کنند.

 

وی با بیان اینکه اين جشنواره در دو مرحله مقدماتي و نهايي برگزار می شود، گفت: داوران جشنواره از اساتيد مطرح كشور هستند و مرحله پاياني و اجراهاي صحنه اي اين جشنواره، هفته آخر تيرماه برگزار می شود.

 

مسئول انجمن موسیقی استان گلستان افزود: این جشنواره در دو بخش تكنوازي و گروه نوازي برگزار مي شود.

 

وی با اشاره به اینکه علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا (15 تیر) مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند، گفت: نتایج مرحله مقدماتی (20 تیر) اعلام و مرحله نهایی هفته آخر تیر برگزار می شود و همزمان با برگزاری مرحله نهایی کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

 

اسماعیلی افزود: ثبت نام و ارائه مدارک فقط از طريق سايت انجمن موسيقي انجام می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1187487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha