همایش دیپلماسی فرهنگی در سالن اجلاس سران برگزار می شود

همایش دیپلماسی فرهنگی با هدف بسترسازی برای تعامل نخبگانی در حوزه فرهنگ و جامعه جهانی، آسیب شناسی روندهای فرهنگی در جهان در سالن اجلاس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، همایش دیپلماسی فرهنگی با عنوان شبکه نخبگانی دیپلماسی فرهنگی مهندسی و آینده پژوهی تمدنی به همت مجمع جهانی صلح اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

 

این همایش با هدف پدیده شناسی و ایده پردازی در خصوص دیپلماسی فرهنگی و بررسی روند آن، ارتباطات فرهنگی نخبگان جهان اسلام و جهان برای تبیین و ترویج ارزش های جامعه اسلامی و ایده پردازی فرهنگی برای سعادت بشر در حال و آینده، آسیب شناسی روندهای فرهنگی در جهان، بسترسازی برای تعامل نخبگانی در حوزه فرهنگ و جامعه جهانی برگزار می شود.

 

از اهداف دیگر این همایش، ساخت شبکه نخبگی برای مهندسی و آینده پژوهشی تمدن نوین اسلامی، هنجارسازی جهانی با کمک ارزش های جهانی اسلام و پیروان اهل بیت (ع)، نگاه آینده پژوهانه به ساخت تمدنی با نگاه به ارزش های اسلامی و ایرانی از دیگر اهداف این همایش است.

 

از جمله محورهای این همایش، جهان فرهنگی و آبینده دپیلماسی، دیپلماسی فرهنگی، ایده ها، رویکردها و آسیب ها و رویکردها، تمدن نوین اسلامی و دیلپماسی فرهنگی، کنفرانس بین المللی فرهنگی و ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران، نظم نوین جهانی و دیپلماسی فرهنگی است.

 

همایش دیپلماسی فرهنگی به عنوان یک نشست نخبگی ضمن تبیین و تعمیق مفاهیم دیپلماسی بسترهای لازم را برای جذب همکاری های همه جانبه نخبگی در برگزاری کنفرانس بین المللی فرهنگی تهران ایجاد می کند.

 

کنفرانس بین المللی فرهنگی تهران در بهمن ماه سال جاری با حضور نخبگان داخلی و خارجی برگزار می شود.

 

این همایش با حضور حجت الاسلام سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، غلامرضا منتظری نماینده مجلس شورای اسلامی و خطیب زاده معاون وزیر امور خارجه برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1187533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha