مرز خسروی امسال شاهد یک شکوه، عظمت و حماسه عظیم خواهد بود

بابلی،گفت: مرز خسروی امسال شاهد یک شکوه، عظمت و حماسه عظیمی خواهد بود و باید از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود استفاده بهینه کرد.

صدراله بابلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین حسینی، گفت: این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

 

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلا است؛ ،افزود: زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: مرز خسروی از دیرباز مسیر عزیمت زائران ایرانی به عتبات عالیات بوده و اصالت مسیر کربلا متعلق به این مرز است.

 

بابلی تصریح کرد: این مرز هم از لحاظ اقتصادی و از لحاظ عتبات عالیات و بُعد معنوی و عقیدتی ، ابعاد فرهنگی خیلی موثر است و قطعاً تاثیرات بسیار خوبی در منطقه ایجاد خواهد کرد لذا هرچقدر به مرزها توجه داشته باشیم قطعاً تحولات خوبی تو منطقه ایجاد  و  رونق خوبی ایجاد می شود.

 

فرماندار سرپل ذهاب اظهار کرد: ۷ کمیته برای اربعین امسال  تشکیل و شرح وظایف هم مشخص شد ، در بحث اسکان ،پارکینگ، تشکل‌های مردمی، موکب ها، انتظامی امنیتی، بحث خدمات شهری و رفاهی مورد تاکید بوده که همه کمیته ها باید به آن توجه کنند.

 

کد خبر 1187569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha