رفع مشکل ۴۴۷ واحد صنعتی و تولیدی در استان قزوین

شعبانی گفت: در قالب رایزنی و پیگیری با مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و بانک ها، طی سال گذشته مشکلات ۴۴۷ واحد صنعتی و تولیدی در استان قزوین مرتفع شد و بیش از ۸ هزار کارگر مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی شعبانی» در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۳۰ خرداد) در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: رعایت تقوای الهی دستور خداوند متعال برای همه انسان ها است و رعایت و عدم رعایت آن پیامد دارد و تقوا به انجام واجبات و ترک محرمات تعریف شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: اگر ترک معصیت در انسان ها محقق شود و سرلوحه همه کارها در زندگی شخصی و اجتماعی قرار گیرد، مشکلات مرتفع شده و اگر فرمان خدا رعایت نشود، مشکلات بیشتر می شود.

 

وی عنوان کرد: در دنیای امروزی شاهد هستیم غیرمسلمانان در برخی دستورات دینی دقیق تر و بهتر عمل کرده و آثار و نتایج آن را مشاهده کردند و انشاالله در عمل به وظایف، این مهم را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم تا بتوانیم از آثار و نتایج آن برخور دار باشیم.  

 

* حمایت از اصحاب رسانه را جزو تکالیف و وظایف خود می دانیم

شعبانی با اشاره به اهمیت رسانه افزود: اهمیت رسانه در دنیای امروز بسیار مشهود است به طوری که معاندین و دشمنان این ملت به رسانه بسیار اهمیت می دهند و از این ظرفیت برای ضربه زدن به کشور، مردم، اعتقادات و امنیت مردم استفاده می کنند ولی در جامعه ما آنگونه که باید اهمیت موضوع درک نشده است.

 

وی تأکید کرد: رسانه و کسانی که در این عرصه تلاش دارند، جهاد می کنند و این تلاش که لازمه آن اخلاص در عمل است به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد محسوب می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین توضیح داد: ما در دستگاه قضا حمایت از اصحاب رسانه را جزو تکالیف و وظایف خود دانسته زیرا همه ما برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی در یک سنگر هستیم، بنابراین از این منظر وظیفه خود می دانیم حمایت را از اصحاب رسانه داشته باشیم.

 

وی اعلام کرد: البته اگر کسی از وظایف خود تخطی کند در هر پست و جایگاهی، نظم عمومی جامعه ایجاب می کند با شخص متخلف برخورد شود.

 

* بازگشت به کار بیش از ۸ هزار کارگر با رفع مشکلات واحدهای صنعتی

شعبانی در ادامه با اشاره به گزارش عملکرد دادگستری قزوین اظهار کرد: در سال گذشته ۲۶۸ هزار پرونده وارده در استان قزوین داشتیم که ۲۶۰ هزار پرونده، منجر به صدور رأی شد و در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال هشت جلسه با مدیران استانی داشتیم که این جلسات ۸۰ مصوبه داشت و میزان آزادسازی اراضی ملی و منابع طبیعی ۳۵۳ هکتار بوده است.

 

وی گفت: در بحث تغییر کاربری ها در سال گذشته ۲ هزار و۲۶۰ مورد شناسایی شد و آرا قضایی برای قلع و قمع فضاهایی به مساحت ۴ هکتار صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: در حوزه ستاد اقتصاد مقاومتی۶۲ جلسه داشتیم، تعداد شرکت هایی که در قالب رایزنی و پیگیری با مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی و بانک ها مشکلات شان برطرف شد، ۴۴۷ واحد صنعتی و تولیدی بود و ۲۷ واحد تولیدی هم احیا شد و تعداد کارگرانی که به کار برگشتند ۸ هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد کارگران جذب شده یک هزار و ۷۰۰ نفر بوده است.

 

* آزادی ۶ هزار و ۸۹۰ زندانی در سال گذشته

وی با اشاره به آمار زندانیان در استان تصریح کرد: در سال گذشته در قالب آزادی مشروط  ۲۰۰ نفر  زندانی آزاد شدند و ۲۲۶ نفر زندانی با پابند الکترونیک آزاد شدند و در بازه زمانی مذکور به ۳ هزار و ۲۲ نفر زندانی مرخصی داده شد و در سال گذشته ۶ هزار و ۸۹۰ نفر زندانی آزاد شدند.

 

شعبانی اضافه کرد: ۲۰ نفر از زندانی ها با تلاش و اقدامات شورای حل اختلاف به منظور مصالحه و رضایت آزاد شدند، زندانیانی که در قالب رأی باز برایشان ایجاد اشتغال شد یک هزار و ۵۶۰ نفر بودند که ۸۰ درصد زندانیان را شامل می شود و در حال حاضر ۳ هزار و ۸۰۰ نفر زندانی در سطح استان داریم.

 

وی با اشاره به طرح کاداستر یادآور شد: وسعت اراضی کشاورزی استان ۶۳۰ هزار هکتار برآورده شده که ۳۸ درصد اراضی در طرح کاداستر تثبیت شده است.

 

رئيس کل دادگستری استان قزوین در ادامه گفت: توسعه دادرسی الکترونیک جزو اهداف کلان قوه قضائيه است، همچنین کاهش جمعیت کیفری از دیگر اهداف ماست که نیازمند همراهی و همکاری دیگر دستگاه ها است که کمک و تلاش لازم را داشته باشند هرچه دیگر دستگاه ها و مدیران کارشان را کامل تر انجام دهند در کاهش جرم موثر و در نتیجه کاهش جمعیت کیفری را خواهیم داشت.

 

* آموزش قوانین و مقررات اداری به مدیران

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عدم تخصص برخی مدیران بیان کرد: در خصوص مناصب و مشاغلی که در حوزه تخصصی است، باید فردی که تخصص لازم را دارد، منصوب شود البته با استاندار جلساتی داشتیم واز این رو بنا داریم با مسئولان و مدیرانی که در استان انتخاب و منصوب شده اند جلساتی داشته و آموزش های لازم در حوزه قوانین و مقررات داده شود و اقدامات پیشگیرانه را داشته باشیم.

 

شعبانی در پاسخ به سوالی در خصوص تخلفات قضات یادآور شد: اکثریت همکاران ما شبانه روزی کار و تلاش می کنند البته در این صنف هم مانند دیگر مجموعه ها ممکن است تخلفاتی وجود داشته باشد که ما با متخلفان برخورد جدی داریم و سعی ما بر این است آموزش هایی را داشته باشیم و برای حفظ جایگاه دستگاه قضا و تأمین حقوق مردم حساسیت و دغدغه داریم.

 

کد خبر 1187597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha