شناسایی ۷۰ ساختمان ناایمن در قزوین

قاسمی با اشاره به شناسایی ۷۰ ساختمان ناایمن در قزوین گفت: در چهار دهه گذشته در حوزه صنعت ساختمان مترقی ترین قوانین را داشتیم ولی در حوزه اجرا و نظارت مشکل داشتیم و اتفاقاتی که می افتد مربوط به این حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد قاسمی» در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۳۰ خرداد) در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، بیان کرد: بحث زمین و ارزش افزوده آن طی چند سال اخیر تصاعدی رشد داشته و با توجه به اینکه قزوین در جوار پایتخت قرار دارد از این قضییه مستثنی نبوده است.

 

دادستان قزوین ادامه داد: دستگاه قضایی شاید در این حوزه به طور مستقیم وظیفه ندارد و شاید از باب صیانت از حقوق عامه ورود یافته است ولی سازمان ها و وزارتخانه های عریض و طویلی در نظر گرفته شده است و این دستگاه ها در استان زیرساخت پایین و حجم زیادی مأموریت دارند و رسانه می تواند بهترین منبع اخبار و گزارش ها برای ارائه به دستگاه قضایی باشد.

 

وی افزود: استان قزوین در باب مقابله با پدیده تغییر کاربری جزو پنج استان نخست کشور است و پنجره واحد زمین به منظور مقابله با تغییر کاربری ایجاد شده که می تواند در این حوزه موثر باشد، البته خلا قانونی هم داریم و مجازات ها بازدارنده نبوده است.

 

قاسمی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش اجاره بها بیش از نرخ تعیین شده گفت: در این حوزه اگر تخلفاتی حادث شود، در حوزه اصناف و بنگاه های معاملاتی بوده و برخورد با این موضوع مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی می شود البته مواردی به دادستانی گزارش کردند و با متصدی بنگاه برخورد شده است.

 

وی در ادامه در خصوص اطلاع رسانی در خصوص برخی پرونده های قضایی اعلام کرد: ملاک دستگاه قضا در حوزه اطلاع رسانی قانون است و تا حکم فرد قطعیت نیابد، امکان انتشار ندارد؛ در حوزه دستگیری اخباری منتشر می شود ولی برخی پرونده ها نظیر پرونده میراث فرهنگی در مراحل رسیدگی و کارشناسی است و سعی می کنیم پرونده هایی که در مرحله دادسرا منجر به کیفرخواست می شود را اطلاع رسانی کنیم.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص زندان چوبیندر تصریح کرد: بحث انتقال زندان در سفر ریاست جمهوری به استان پیگیری شد ولی به منابع مالی نیاز است و در حوزه تغییر درب ورودی زندان هم لازم است املاکی تملک شود بنابراین کماکان بحث انتقال زندان و بحث ورودی زندان مورد پیگیری است.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پیگیری ساختمان های ناایمن اظهار کرد: در خصوص ساختمان ها، ایران از جمله کشورهایی است که مقررات و ضوابط دقیقی دارد و در چهار دهه گذشته در حوزه صنعت ساختمان مترقی ترین قوانین را داشتیم ولی در حوزه اجرا و نظارت مشکل داشتیم و اتفاقاتی که می افتد مربوط به این حوزه است.

 

قاسمی اعلام کرد: بعد از حادثه آبادان، دادستانی کل کشور ورود یافته و در قزوین هم نزدیک ۷۰ ساختمان ناایمن شناسایی شدند و بحث بیشتر به این برمی گردد شهرداری درآمد پایدار ندارند و همچنین نظارت ها کمرنگ است؛ این بحث در دستگاه قضایی پیگیری می شود که قبل از پایان کار گرفتن، ساختمان به بهره برداری نرسد.

 

وی خاطر نشان کرد: وظایف هر یک از دستگاه ها در این حوزه تعریف شده و این مهم در استان در دستور کار قرار دارد و شاید با مقاومت هایی مواجه شویم و آنچه به مصلحت مردم است باید انجام شود و اطلاع رسانی در این خصوص انجام خواهد شد.

 

کد خبر 1187613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha