آموزش استفاده از نیروی تفکر در مواجهه با خطرات را با زبان نمایش به  کودکان آموزش دهیم

کارگردان «آرزوهای یک موش کور» گفت: این نمایش استفاده از نیروی تفکر و عقل را در مواجهه با خطرات و تسلیم نشدن در برابر خواسته های نا به جای اطرافیان را به کودکان آموزش می دهد.

 «وحید نفر» کارگردان نمایش «آرزوهای یک موش کور»  که در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در بخش خیابانی شرکت کرده است، در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: این نمایش سفر یک بچه موش کور است که از زیر زمین به روی برخی مسائل  ناشناخته روی زمین چشم باز می کند و باعث مواجهه با یک سری خطرات می شود.

 

کارگردان نمایش «آرزوهای یک موش کور» که از استان تهران در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شرکت می کند، اظهار داشت: استفاده از نیروی عقل و تفکر در مواجهه با خطرات ، تسلیم نشدن در برابر خواسته های نا به جای اطرافیان  را با زبان نمایش به کودکان آموزش می دهد.

 

وی با بیان اینکه بار اول است که در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور پیدا می کند،  گفت: جشنواره برآیند فعالیت های هنری است  در جشنواره کارهای شاخصی که در طی سال تمرین شده است به نمایش گذاشته می شود.

 

وی ادامه داد: جشنواره باعث بوجود آمدن چندین اتفاق خوب است اول اینکه با جمع شدن اساتید هنر و نمایش در کنار هم باعث تبادل اطلاعات و آگاهی ها می شود و از طرفی با برگزاری کارگاههای آموزشی با حضور اساتید مجرب باعث آموزش به علاقمندان هنری می شود.

 

عوامل اجرایی: نویسنده : سعید ابک،  بازیگران: هدیه حاجی طاهری، سعید ابک، علی باروتی ، خالق استواری و بازیگر خردسال مانلی نفر ، عوامل پشت صحنه : سینا ییلاق بیگی و رضا خضرایی  است.

 

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری امیر مشهدی عباس  و با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1187616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha