ارائه بسته خدمات سلامت مردان در پایگاه های جامع سلامت کاشان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان از ارائه بسته خدمات سلامت مردان در مراکز و پایگاه های خدمات جامع سلامت شهری و روستایی کاشان همزمان با هفته بین المللی سلامت مردان خبر داد.

دکتر مسعود دهقانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: به مناسبت هفته بین المللی سلامت مردان، بسته خدمات سلامت مردان در مراکز و پایگاه های خدمات جامع سلامت شهری و روستایی کاشان ارائه می شود. 

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان افزود: این خدمات شامل کنترل وزن و فشار، بررسی تغذیه و رژیم درمانی، مشاوره سلامت روان، بررسی تحرک بدنی، انجام معاینات پزشکی و بررسی فاکتورهای بیماری های قلبی و عروقی است که در این مراکز به طور رایگان ارائه و در صورت نیاز ارجاعات تخصصی شهروندان به سایر مراکز انجام می شود. 

 

دهقانی ادامه داد: هفته بین المللی سلامت مردان از ۲۳ خردادماه تا ۲۹ خردادماه سال جاری است که با شعار "آگاهی، پیشگیری، آموزش، خانواده " نامگذاری شده است.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان افزود: متاسفانه اغلب مردان به سلامت جسم و روان خود توجه چندانی ندارند در حالی که لازم است، حتی با وجود احساس سلامت، برنامه منظمی برای معاینات دوره ای و مراجعات بهداشتی داشته باشند. 


وی تصریح کرد: باور غلط مردان مبنی بر برتر بودن و قوی تر بودن مردان نسبت به زنان از جمله مهم ترین چالش ها می باشد و در نتیجه این موضوع باعث می شود که مردان از سلامت خودشان غافل شوند. با همین باورهاست که مردان کمتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند و کمتر از زنان به رعایت اصول بهداشتی مبادرت می ورزند.


رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان ادامه داد: هفته جهانی سلامت مردان، فرصت مغتنمی برای اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه در خصوص اهمیت سلامت جسمی و روانی مردان و تاثیر آن بر سلامت خانواده است که امیدواریم با افزایش آگاهی عموم مردم، گام‌های موثری در راستای ارتقا سلامت مردان و بهبود شیوه زندگی آنها برداریم.  


وی یادآور شد: اگر افراد پیشگیری را مقدم بر درمان بدانند از صرف هزینه های زیاد تشخیصی و درمانی جلوگیری خواهند کرد ضمن اینکه کیفیت زندگی آنها از نظر جسمی و روانی نیز افزایش خواهد یافت.


شایان ذکر است: جمعیت مردان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان در شهرستان کاشان، ۱۵۸۱۷کودک، ۴۳۳۲۸ نوجوان، ۳۳۲۶۹ جوان، ۹۲۴۲۱ میانسال و ۲۵۱۲۵ سالمند می باشد.

کد خبر 1187657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha