مواد مخدر، سرقت، جرائم علیه اشخاص مهمترین جرائم زندانیان یزد است

دهشیری با اشاره به آمار زندانیان استان یزد و جرائم آنها گفت: مواد مخدر، سرقت، جرائم علیه اشخاص مهمترین جرائم زندانیان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، غلامعلی دهشیری مدیرکل دادگستری استان یزد صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: در راستای بازخوانی اندیشه علمی و تفکر جهادی و انقلابی شهید بهشتی برای مدیران استان سعی داریم برنامه های ویژه ای داشته باشیم که در نشست مدیران نیز این برنامه را داریم و در روز نهم تیرماه برگزار می شود.
 
وی افزود: در جهاد تبیین در عرصه ای قرار داریم که متاسفانه رسانه های بیگانه یاس و ناامیدی را علیه مردم شریف ایران پمپاژ می کنند.
 
دهشیری بیان کرد: در حوزه حفظ سرمایه اجتماعی در سند تحول قضایی یکی از سر فصل های مهم جلب اعتماد عمومی است و در این راستا ادراک عمومی مخاطبان از کارآمدی امری اساسی است.
 
وی ادامه داد: آنچه در ذهن مردم نقش می بندد ناشی از واقعیت کارنامه و ادراک سازی رسانه ای حول محور ماموریت های دستگاه است که در این راستا دستگاه قضای استان اقدامات خوبی را انجام داده است.
 
مدیرکل دادگستری یزد افزود: یکی از چالش های دستگاه قضایی اتقان آرا است  که در این راستا معاونت منابع دادگستری گام های اساسی برداشته است.
 
وی گفت: کتاب چهل رای چهل تجربه ازجمله برنامه های ما است که هشت مورد آن به چاپ رسیده و چهار مورد آن در دست اقدام است و 13 مورد دیگر آن نیز در دستور کار قرار دارد.
 
دهشیری گفت: برگزاری جلسات عمومی نقد رای، کاهش جمعیت کیفری استان با طرح های مختلف از جمله طبقه بندی زندانیان از جمله آنها است.
 
وی بیان کرد: 92 و هفت دهم درصد زندانیان مرد و مابقی زن هستند و 28 و چهار دهم درصد زندانیان غیر بومی هستند و از لحاظ جرائم نیز مواد مخدر، سرقت، جرائم علیه اشخاص رتبه بندی شده است.
 
مدیرکل دادگستری یزد بیان کرد: رتبه زندان های استان در اردیبشهت 1400 رتبه هفتم کشور و در سال جاری رتبه دوم کشوری را کسب کرده ایم.
 
وی افزود: از حیث شاخص ورودی زندانیان کاهش شش و نیم درصدی داشتیم که نشان دهنده توجه ویژه به آن است و در حوزه آمار عملکرد نیز ورودی پرونده ها 236 هزارو 434 فقره پرونده بوده که متاسفانه 6 درصد افزایش ورودی به دستگاه قضایی استان داشتیم.
 
دهشیری بیان کرد: رتبه یزد از حیث بالاترین میزان ورودی به شعب فعال رتبه دوازدهم داشتیم که خروجی در سال 1400 میزان 247 هزار پرونده داشتیم که رتبه دوم کشور در خروجی را داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: از لحاظ زمان رسیدگی متوسط 93 روز است که در مقایسه با سال قبل 21 روز کاهش داشتیم.
 
مدیرکل دادگستری یزد افزود: در حوزه جایگزین های حبس نیز قضات ما تلاش کردند و با وجود کاهش 25 درصدی اما تلاش داریم که این میزان را افزایش دهیم.
 
وی گفت: ثبت ثنا نسبت به سال گذشته 93 و هفت دهم درصد داریم که تعداد 490 هزار و و362 نفر از جمعیت استان ثبت نام را انجام دادند.
 
دهشیری گفت: رتبه اول بیشترین عملکرد را استان یزد در کشور داشته است و شرای حل اختلاف نیز رتبه پنجم کشوری را کسب کرده است.
 
وی بیان کرد: از حیث صلح و سازش نیز رتبه دوم کشوری را داشتیم که در سال 1400 میزان 56 و 6 دهم درصد پرونده های قابل صلح را دنبال کرده و به نتیجه رسانده اند.
 
دهشیری ادامه داد: از حیث کاهش پرونده های مسن نیز رتبه اول بیشترین کاهش پرونده ها را استان یزد رقم زده است که بیش از 50 درصد آنها تعیین تکلیف شده اند.
 
وی افزود: یکی از ادله اثبات دعوا شهادت شهود است که سامانه ای در این زمینه طراحی شده است که اطلاعات این افراد ثبت می شود و به منظور جلوگیری از شهادت های بدون ادله و همچنین ارزش شهود دنبال می شود.
کد خبر 1188020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha