اهدای تجهیزات بیمارستانی به ارزش ۷ میلیارد ریال توسط اندیش جهرمی

رحمانیان گفت: نیک اندیش جهرمی یک دستگاه «کولپوسکوپی» به ارزش هفت میلیارد ریال به منظور کمک به بیماران به بیمارستان «پیمانیه» جهرم اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (دوشنبه ۳۰ خرداد) به خبرنگاران گفت: یک دستگاه «کولپوسکوپی» توسط خیر نیک اندیش، «فاطمه حکیمی نژاد»، به ارزش هفت میلیارد ریال به بیمارستان «پیمانیه» شهرستان جهرم اهدا شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: با وجود این دستگاه، از این پس بیماران نیازمند «کولپوسکوپی» می توانند با مراجعه به بیمارستان پیمانیه امور تشخیصی و درمانی خود را انجام دهند.

 

وی با اشاره به اینکه خانواده این خیر نیک اندیش این اقدام خداپسندانه را در جهت مشارکت در امر توسعه سلامت شهرستان و اجرای وصیت آن مرحوم در مسیر باقیات صالحیات جاری کرده اند، بیان کرد: پیش از این نیز این خانواده با ساخت پایگاه اورژانس بخش «سیمکان» در این امر خداپسندانه سهیم شدند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه «کولپوسکوپی» یک روش تشخیص بیماری برای شناسایی سرطان دهانه رحم است، عنوان کرد: در این روش، پزشک با استفاده از دستگاه کولپوسکوپ (که مجهز به یک میکروسکوپ پیشرفته است)، سلول‌های دهانه رحم را بررسی می‌کند؛ پزشک در ادامه چنانچه به مورد مشکوکی برخورد کند، از آن نمونه‌گیری کرده و برای بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه می‌فرستد و در حقیقت کولپوسکوپی با دقتی بالای ۹۹ درصد می‌تواند سلول‌های بدخیم و سرطانی را تشخیص دهد و از رشد و زیاد شدن آنها جلوگیری کند.

 

به گزارش شبستان، مرکز تشخیص و غربالگری سرطان با ۷۰۰ متر زیربنا در بیمارستان پیمانیه واقع شده است و در این مرکز، با وجود پزشکان متخصص و کادر مجرب، خدماتی همچون تشخیص بیماری از مرحله صفر تا مراحل پیشرفته، اعمال جراحی و شیمی درمانی و ... به مراجعین  ارائه می شود.

 

کد خبر 1187691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha