برگزاری جشنواره «ویهار»  ویژه سوادآموزان ابتکاری شایسته تقدیر است

خاکزاد گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری«ویهار» ویژه سوادآموزان ابتکاری شایسته تقدیر است که به همت معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد خاکزاد» امروز(۳۰خرداد) در آیین اختتامیه  جشنواره فرهنگی و هنری ویهار (بهار) ویژه بهار، اظهار کرد: یک بخشی از تاریخ سوادآموزی در این جشنواره رقم خورده و  برجسته شده  است.

 

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور به پیشینه فرهنگی و دینی و هنری استان مازندران اشاره کرد و افزود: همواره وقتی تاریخچه سوادآموزی را نگاه می کنیم طی سال های مختلف مازندران همیشه منشا اثر و پیشران بوده است.

 

وی ضمن تحسین این ابتکار و برگزاری جشنواره ویهار، گفت: قطعا این ابتکار عمل همواره در تاریخ سوادآموزی برجسته و مطللع خواهدبود.

 

سرپرست معاونت سوادآموزی مازندران نیز در این آیین گفت: مازندران مهد فرهنگ و هنر است.

 

 «محمود تنها» با بیان اینکه هنر اکسیر تکامل، تحول، تحرک، ترقی و بالندگی و تعالی و سازندگی اجتماع انسانی است، افزود: در طول تاریخ وقتی که جماعتی گرد هم جمع می‌شدند و اجتماعی را شکل می‌دادند دست به هنر آفرینی می‌زدند تا بتوانند بر اثر تعامل هنر و اندیشه و روح بشری روند تکامل جامعه را تسریع کنند؛ بنابراین هنر اساسی‌ترین نقش را در حرکت تحولات تاریخ انسان داشته است.

 

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن فرهنگ بومی در جامعه امروزی دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است، ادامه داد: زنده نگه داشتن فرهنگ بومی دیارعلویان به معنی زنده نگه داشتن هویت و تشخص این سرزمین است و طبیعی است که تلقی بی‌اهمیتی‌ آن مساوی با تغییر فضا و مکان و نشانه‌های وطن ما از جمله آداب و رسوم، پوشش و حتی غذا و موارد متعدد دیگر است.

 

تنها ضمن تشریح روند برگزاری این جشنواره، گفت: جشنواره فرهنگی و هنری ویهار (بهار) ویژه بهار۱۴۰۱ با موضوعات آداب و رسوم مازندرانی، معرفی آثار تاریخی، گردشگری و بومگردی، مناظر طبیعی و... استان، خاطره نویسی سوادآموزان از ایام نوروز، نوروزخوانی ویژه آقایان، معرفی شخصیت‌های تاثیرگذار، اعم از علما، دانشمندان و شهدا برگزار شده است.

 وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ اثر از سوادآموزان استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، افزود: از 21 نفر منتخب و 5 شهرستان و منطقه برتر تجلیل شد.

 

تنها بیان کرد: در عصر حاضر معاونت سوادآموزی استان مازندران درصدد است تا با توسعه و تعمیق سواد و پیوند آن با زندگی؛ به سوادآموزان کمک کند تا در معیشت خود هم موفق شوند.

 


 

کد خبر 1187699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha