برپایی نمایشگاه فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی در هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی/ مرکز مفتاح با هدف تقریب بین مذاهب اسلامی فعالیت می کند

حجت الاسلام گرزین گفت: مرکز مفتاح تبلیغات اسلامی گلستان با هدف تقریب بین مذاهب اسلامی بر اساس مبانی انقلاب اسلامی و مبانی امامین انقلاب، فعالیت بسیار پرثمری را آغاز کرده است.

حجت الاسلام «عباسعلی گرزین» به مناسبت اول لغایت هفتم تیر ماه، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اول تیرماه، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات انقلاب اسلامی است که بنا به فرموده مقام معظم رهبری، یکی از بهترین رویش های انقلاب اسلامی است که نه تنها ضرورت وجودی آن کاهش نیافته است بلکه روز به روز افزایش پیدا می کند. به ویژه اینکه هرچه می گذرد می بینیم که جنگ دشمن علیه جبهه حق و علیه اسلام و ایران عزیز و انقلاب اسلامی، به تعبیر رهبر معظم انقلاب بیشتر به جنگ شناختی و تبلیغاتی نزدیک می شود و ضرورت وجودی سازمان تبلیغات اسلامی هم بیشتر حس می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: به همین مناسبت بنا به پاسداشت تلاش های همه افرادی که در این عرصه زحمت کشیده اند، اول لغایت هفتم تیر ماه را هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نامگذاری شده است.

 

وی ادامه داد: پایان این هفته هم مصادف است با سالروز شهادت «شهید حقانی»، اولین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که به همراه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام گرزین گفت: مهم ترین برنامه محوری این هفته در سال 1401 که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار خواهد شد، نمایشگاه روایتی از خدمات ارزنده ای که سازمان تبلیغات اسلامی در ابعاد مختلف در استان ارائه می کند. 

 

وی با اشاره به فعالیت «مرکز مفتاح» و «مرکز راهبردی تعالی خانواده» تبلیغات اسلامی استان افزود: مرکز مفتاح با هدف تقریب بین مذاهب اسلامی بر اساس مبانی انقلاب اسلامی و مبانی امامین انقلاب فعالیت بسیار پرثمری را آغاز کرده است. مرکز راهبردی تعالی خانواده نیز با هدف تقویت بنیان و تعالی خانواده یکی از بخش هایی است که به شدت در حال فعالیت است. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه با اشاره به فعالیت اداره قرآنی و تشکلات و هیئات دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: قرآن کتاب تقریب، وحدت، معنویت و کتاب حماسه و عقلانیت ما می باشد، مقام معظم رهبری چشم امید فراوانی به تشکلات و هیئات دینی دارا می باشند. الحمدالله با رونمایی از سند چشم انداز قرآنی 1414 اتفاق عظیمی در این عرصه رقم خورده است. 

 

وی با اشاره به فعالیت های ارزنده امامان پایگاه های اجتماعی افزود: امامان پایگاه های اجتماعی در محلات حاشیه نشین شهری و آسیب پذیر فعالیت های بسیار ارزنده ای ارائه می کنند که قرار است دستاوردهای آنان در این نمایشگاه به منصه ظهور گذاشته شود.

 

حجت الاسلام گرزین با اشاره به فعالیت بانوان و مدارس گفت: یکی دیگر از غرفه های این نمایشگاه در اختیار مدرسه «صدرا» قرار خواهد گرفت که به عنوان یک مدرسه کادر ساز و یک مدرسه تمدن نگر، تاثیر بسیار خوب فکری و فرهنگی در عرصه دانش آموز می گذارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به راه اندازی غرفه «مسجد جامعه پرداز» در این نمایشگاه افزود: نقش مسجد در ساخت یک جامعه متمدن و تمدن سازی و به ویژه تفکر امامت و امت و حکمرانی مردمی که انقلاب اسلامی پایه گذارش بود، یکی دیگر از مجموعه ها و خدماتی است که سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق آن کمک می کند.

 

حجت الاسلام گرزین با بیان اینکه، استاندار گلستان سخنران ویژه آیین افتتاحیه هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است، گفت: تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، تجلیل از مبلغین و مبلغات موفق، تجلیل از خانواده های جامعه مبلغین و مبلغات، جامعه هدف سازمان تبلیغات، تجلیل و تکریم از معمرین و پیشکسوتان، تجلیل از خانواده های شهدای مبلغین و روحانیت، جزو برنامه های هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است.

 

 

کد خبر 1187747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha