پیکر مغروق ۴۱ ساله در فومن پیدا شد/ اکثر آمارهای غرق شدگی در مناطق «شنا ممنوع» است

غلامی از کشف پیکر مغروق ۴۱ساله توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: بلافاصله پس از دریافت گزارش مبنی بر غرق شدگی در فومن یک تیم از شعبه فومن به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از رشت، «سیاوش غلامی» در جمع خبرنگاران از پایان عملیات جستجو و نجات توسط عوامل امدادی برای پیدا کردن مرد ۴۱ ساله در فومن خبر داد و گفت: گزارشی ساعت ۱۴:۱۰ روز ۲۸ خرداد ماه جاری مبنی بر سقوط یک دستگاه خودروی نیسان با سرنشین ۴۱ ساله فومنی در کانال آب شهرستان فومن، روستای نصرالله محله، به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گیلان اعلام شد.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش، با همت رئیس هلال احمر فومن، یک تیم از شعبه به محل وقوع حادثه اعزام شد و با توجه به جستجوی عوامل امدادی در کانال آب، روز گذشته سه تیم و امروز نیز سه تیم دیگر جهت عملیات جستجو و نجات به منطقه مذکور اعزام شدند.



وی با اشاره به کشف پیکر این مغروق گفت: عصر روز جاری، ساعت ۱۴:۳۰ پیکر فرد مغروق توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر پیدا و تحویل عوامل انتظامی شد.


غلامی اظهار کرد: مردم در صورت نیاز به خدمات این جمعیت با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس گیرند.



وی در ادامه به نشست توجیهی معاونین، کارکنان و عوامل امدادی جمعیت هلال احمر در خصوص طرح های ساحلی اشاره و بیان کرد: متولی امداد و نجات ساحلی وزارت کشور است و ما هم به عنوان یکی از دستگاه‌های مشارکت کننده در این طرح حضور داریم.



غلامی گفت: با پایان امتحانات دانش آموزان و آغاز فصل تابستان عمدتاً در استان‌های شمالی کشور علی الخصوص گیلان حوادث مرتبط با غرق شدگی رخ می‌دهد و از این رو طرح امداد و نجات ساحلی را با حضور عوامل امدادی خود آغاز می کنیم.



وی تصریح کرد: این طرح تا پایان تابستان و در صورت نیاز در هفته های اول مهر ماه نیز ادامه خواهد داشت گرچه علاوه بر این طرح تابستانی، پایگاه های امداد و نجات ساحلی جمعیت هلال احمر گیلان در طول سال نیز فعال است.



غلامی با تاکید بر اینکه متأسفانه اکثر آمارهای غرق شدگی ناشی از شنا در مناطق «شنا ممنوع» است از مردم خواست در مناطق ممنوعه شنا نکنند.



وی اضافه کرد: مردم می بایست نسبت به شنا کردن در رودخانه‌ها و پشت سدها نیز هوشیار باشند و امیدواریم که مسئولین تمهیدات بیشتری در مورد شنا کردن در پشت سدها اتخاذ کنند.



غلامی خاطرنشان کرد: افرادی که مسلط به شنا نیستند هم باید توجه داشته باشند که از حضور در عمق بیشتر از یک چهارم تا یک سوم بدنشان در آب خودداری کنند.

 

کد خبر 1187751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha