۳۴ طرح سالم‌سازی دریا در ۱۰ شهرستان گیلان اجرا می شود

مصطفی پور از شروع آغاز به کار طرح‌های سالم‌سازی دریا از اول تیرماه و استمرار آن تا پنج مهرماه خبر داد و گفت: ۳۴ طرح سالم‌سازی دریا در ۱۰ شهرستان استان گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین مصطفی پور» شامگاه دوشنبه(۳۰ خرداد) در گفت‌و‌گوی خبری اظهارداشت: طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرهای ساحلی استان گیلان برای خدمات رسانی به مسافران از ابتدای تیرماه آغاز به کار می‌کنند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه ناجیان غریق هم در راستای اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا حضور دارند افزود: امسال در ۱۰ شهرستان استان گیلان ۳۴ طرح سالم‌سازی دریا اجرایی می‌شود.

 

مصطفی پور از شروع آغاز به کار طرح‌های سالم‌سازی دریا از اول تیر و استمرار آن تا پنج مهر خبر داد و تصریح کرد: مسئولان اجرایی طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستانهای گیلان به تدریج در حال انعقاد قرارداد با ناجیان غریق هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه طبق آخرین گزارشات واصله بیش از ۵۰۰ ناجی غریق تاکنون قرارداد همکاری با طرح‌های سالم‌سازی دریا را منعقد کرده‌اند ابراز داشت: با توجه به بحث ارائه آموزش‌ها و تجهیز نیروهای ناجیان غریق، احتمال می‌دهیم امسال شمار ناجیانی که قرارداد منعقد می‌کنند باز هم از این عدد فراتر رود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در پاسخ به این پرسش که آیا طرح‌های سالم‌سازی دریا مجاز هستند از گردشگران ورودی دریافت کنند یادآور شد: قرار است بنا به دستور قضایی و تاکید رئیس جمهور همه مردم از سواحل استفاده کنند و بنابراین رویه قبلی که محدوده‌ای را با زنجیر مسدود و ورودی دریافت می‌شد دیگر نباید ادامه پیدا کند.

 

مصطفی پور با اعلام این خبر که برای ورود به ساحل هیچ مبلغی از مسافران اخذ نمی‌شود خاطرنشان کرد: اخذ مبالغه مختصر فقط در فضاهایی اتفاق می‌افتد که طرح‌ها به شکل اختصاصی برای بانوان و آقایان به همراه یکسری امکانات لازم و خدمات مهیا شده است.

 

کد خبر 1187785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha