ترویج ارزش های دینی با زبان هنر از اهداف جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان است

ویژه گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ترویج ارزش های دینی و اسلامی با زبان هنر در بین کودکان و نوجوانان از برخی اهداف بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان است.

«مسعود ویژه » در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با بیان اینکه عصر امروز ( ۳۱ خرداد) افتتاحیه جشنواره در پیاده راه بوعلی سینای همدان برگزار می شود، گفت: برنامه شادپیمایی با هنرنمایی عروسک‌های غول‌پیکر در پیاده‌راه بوعلی‌سینا خواهد بود و ششم تیرماه نیز اختتامیه جشنواره برگزار شده و برگزیدگان معرفی می‌شوند.

 

مدیر کل فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی استان همدان  با بیان اینکه کشورهای خارجی  از جمله عراق، ترکیه، یونان، ارمنستان و ایتالیا در جشنواره حضور خواهند داشت، افزود: 70 گروه نمایشی داخلی و بین المللی با حضور بیش از 500 مهمان در جشنواره حضور خواهند داشت.

 

وی  از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های متنوع در نقاط حاشیه‌ای خبر داد و گفت: حضور شخصیت‌های بین‌المللی در همدان می‌تواند ضمن ارتقای سطح کیفی جشنواره ظرفیت خوبی برای این رویداد هنری باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این بود که استانداردی در جشنواره ایجاد کنیم عنوان کرد: تلاش ما برای شرکت اکثریت خانواده تئاتر در جشنواره است که همه درگیر این رویداد هنری باشند.

 

رئیس  بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه خوشبختانه در این دوره از جشنواره ۷۰ درصد آثار از شهرستان‌ها هستند ، خاطرنشان کرد: رویکرد جشنواره ما بر اساس استانداردسازی و بازتاب فعالیت‌های یک ساله آثار کودکانه در کشور است.

 

ویژه  با بیان اینکه  ۴۰۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که در نهایت ۷۶ اثر مورد قبول قرار گرفت:جشنواره در 12 بخش  از جمله رقابتی، کارگاههای آموزشی، تئاتر خیابانی برگزار می شود.

 

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از اول تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1187851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha