حجاج داروهای کدئین‌دار و مشتقات مواد مخدر به همراه نداشته باشند

حجت الاسلام نسایی گفت: زائران سفر حج باید در زمینه ممنوعیت حمل انواع مواد مخدر، قرص‌های روانگردان و داروهای کدئین‌دار به عربستان توجه لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «علی نسایی» امروز (۳۱ خرداد) در نشست خبری با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی سفر هم استان های به حج تمتع باید به این نکته توجه داشت که همراه داشتن برخی از داروها برای زائران خانه خدا ممنوع است و در صورتی که زائری داروهای ممنوعه را همراه داشته باشد، امکان حضور در عربستان را ندارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: حمل هرگونه داروی کدئین دار و مشتقات موادمخدر و روانگردان و و داروهای خواب آور تخلف محسوب می‌شود و نبایستی حجاج با خود حمل کنند.

 

وی با بیان اینکه حمل ۱۴ قلم دارو به کشور عربستان ممنوع است، افزود: اینگونه دارو‌ها در عربستان ممنوع است و اگر پلیس فرودگاه با اینگونه موارد برخورد کند پرونده قضایی برای حجاج تشکیل می‌شود.

 

حجت الاسلام نسایی در پایان تشریح کرد: آمپول «پتیدین» ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول «مرفین» ۱۰ میلی‌گرم، قرص «متادون» ۵ و ۲۰ میلی‌گرم، شربت «متادون»، قرص «هیدرومرفین» ۲ میلی‌گرم، قرص «متیل فنیدات هیدروکلراید»، قرص «ترامادول» ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم، آمپول «ترامادول» ۵۰ میلی‌گرم، شربت «اکسپکتورانت کدئین»، قرص «استامینوفن کدئین»، آمپول «دیازپام» ۱۰ میلی‌گرم، قرص «دیازپام» ۲، ۵ و ۱۰ میلی‌گرم، آمپول «بوپرنورفین» و قرص «بوپرنورفین» از جمله داروهای ممنوعه ادر سفر زائران به حج است.

 

 

 

 

کد خبر 1187915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha