آغاز اعزام حجاج گلستانی از ۸ تیر/ بازماندن از سفر حج، جریمه همراه داشتن مواد مخدر

میرآئیز گفت: یک هزار و ۶۲۰ زائر گلستانی از (۸ تا ۱۱ تیر) رهسپار سرزمین وحی می شوند.

«سیدحسین میرآئیز» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اعزام زائران گلستانی به حج تمتع از ساعت 6 و 45 دقیقه بامداد روز (چهارشنبه 8 تیر) از فرودگاه بین المللی گرگان آغاز می شود و تا ساعت 6 و 45 دقیقه بامداد (11 تیر) ادامه دارد.

 

جانشین مدیریت حج و زیارت گلستان افزود: یک هزار و 620 زائر گلستانی در قالب 12 کاروان (9 کاروان اهل سنت و 3 کاروان شیعه)، از طریق 7 پرواز ایرلاین جمهوری اسلامی ایران به مقصد جده، رهسپار سرزمین وحی می شوند.

 

وی ادامه داد: تمامی زائران گلستانی مدینه بعد هستند و بعد از انجام مناسک حج ابراهیمی در مکه به مدینه اعزام می شوند.

 

میرآئیز اظهارداشت: پروازهای برگشت حجاج گلستانی نیز از (3 تا 5 مرداد) از مدینه به فرودگاه بین المللی گرگان انجام می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تمامی زائران سراسر استان از طریق اتوبوس به فرودگاه بین المللی گرگان می روند و به هیچ وجه انفرادی پذیرش نخواهند شد.

 

جانشین مدیریت حج و زیارت گلستان گفت: تمهیدات لازم از طریق پلیس فرودگاه نیز انجام شده تا زائران معطلی نداشته باشند.

 

وی با اشاره به اهمیت کشف مواد مخدر و برخورد قانونی با آن، افزود: پلیس فرودگاه، نماینده دادستان و قاضی ویژه فرودگاه بر همراه نداشتن مواد مخدر تاکید دارند و در صورت کشف مواد مخدر از هر نوع آن یا مواد جایگزین، زائر از اعزام به حج بازمانده و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی می شوند.

 

میرآئیز در خصوص بدرقه و استقبال از زائران در فرودگاه نیز گفت: با توجه به اینکه پرونده کرونا به صورت کامل منتفی نشده است، خانواده ها برای استقبال و بدرقه از تجمع در فرودگاه خودداری کنند.

 

وی افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بازارگردی و نخریدن سوغات از آن طرف، توصیه می شود زائران تا حد امکان از خرید اجناس چینی و بازارگردی در عربستان خودداری کنند و به مناسک حج و زیارت خود در مکه و مدینه بپردازند.

 

کد خبر 1187922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha