هوشمند سازی قوه قضاییه دردستور کار است

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه در مسیر تحول و خدمت به مردم گام بر می دارد، گفت: هوشمند سازی قوه قضاییه در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام « سید عبدالمهدی موسوی» امروز (31 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن بزرگداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، گفت: قوه قضائیه در مسیر تحول و خدمت به مردم  گام بر می دارد و به دنبال این هستیم که رضایت مندی و اعتماد عمومی که بزرگترین سرمایه اجتماعی دستگاه قضایی می باشد را ارتقاء دهیم.

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه دستگاه قضایی به دنبال این است که اقدامات و فعالیت های خود را فنی تر، کارشناسی تر و تخصصی تر انجام‌ دهد تا ضریب اشتباهات را کاهش دهد، افزود: در این راستا باید از کارهای هیجانی، جنجالی و با نگاه سطحی دور شود و به دنبال  عقلانیت و خرد گرایی باشد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: دستگاه به جهت کاهش هزینه ها خصوصا در شرایط اقتصادی موجود، ارتباطات الکترونیکی را در اولویت های کاری خود قرار داده است تا از هزینه های دادرسی به جهت احقاق حقوق مردم کاسته شود و دادرسی کم هزینه ای داشته باشند.

 

وی دادرسی کم هزینه را از جمله دغدغه های ریاست قوه در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به مردم دانست و گفت: بحث هوشمند سازی دستگاه قضایی در جهت ارائه خدمات مناسب و مطلوب‌ در دستور کار دستگاه‌ می باشد.

 

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: در زمینه ابلاغ الکترونیکی نسبت به سال 99،در سال 1400 با سه درصد رشد مواجه بوده ایم، این در حالیست که حدود 94 درصد ابلاغات به صورت الکترونیکی انجام می شود.

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزیبه  ادامه داد: این امر به گونه ای انجام می شود که دادرسی پرونده زندانیان صد در صد الکترونیکی انجام می شود و نیازی به اعزام زندانی به دادگاه نیست.

 

وی با اشاره به اینکه دادگستری استان مرکزی در فروردين ماه رتبه دوم کشور را در بحث هوشمندسازی و پرونده های الکترونیکی کسب نمود، گفت: بحث دادرسی و تشکیل پرونده های تمام الکترونیک در استان اقدامی بی سابقه بود که از تیرماه سال 1399 اجرایی شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: تاکنون بیش از 32 هزار پرونده بدون حتی یک نقطه فیزیکی در دادگاه‌های استان تشکیل شد و موجب صرفه جویی هزینه ها خصوصا کاهش هزینه های مردم و مراجعین گردید.

 

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: در زمینه ارائه خدمات مطلوبتر به مردم ملاقات های مردمی با مدیران دستگاه قضا در کلیه روزهای هفته صورت می گیرد.

 

رئیس کل دادگستری استان مرکزی همچنین با بیان اینکه در خصوص  پرونده های مصالحه در سال 1400 نسبت به سال 99 سه درصد رشد داشته ایم، گفت: در خصوص مصالحه قتل نیز در سال 99 تعداد 6پرونده ثبت شد این در حالیست که در سال 1400 به 17 پرونده رسید.

 

وی با اشاره به اینکه در سال 1400 نسبت به سال 99 حدود 8 درصد کاهش ورودی به زندان را داشته ایم، افزود: 20 درصد رشد آزادی مشروط نسبت به سال 99 ثبت شده و 67 درصد افزایش کمک های مردمی به حمایت از زندانیان که موجب آزادی 354 نفر زندانی در سال 1400 شد گزارش و ثبت شده است.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه حدود 26 شعبه تخصصی در خصوص تجارت، صنایع و صنوف مختلف در استان فعال هستند، بیان کرد: 68 درصد مشکلات واحدهای صنعتی در شعبه ساوه به صورت مصالحه مختومه گردید.

کد خبر 1187962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha