بازدید جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از هتل درةالامجاد السلام

جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بازدید از هتل درةالامجاد السلام واقع در جنوب غربی مسجدالنبی(ص) با زائران ایرانی به گفتگو نشست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این بازدید حجت‌الاسلام سید حسین رکن‌الدینی،‌ جانشین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، خوشنویس، معاون توسعه مدیریت و منابع، جواد شاد، جانشین ستاد مدینه، مسئولان بازرسی و ارزشیابی و تعدادی از مدیران بعثه و سازمان حج و زیارت حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی و هیئت همراه با استقبال مدیر و معاونان مجموعه و ‌هیئت نظارت وارد هتل شدند. طبق روال تمام هتل‌های اجاره‌شده ایران،‌ تصاویر و اسامی مدیران و معاونان داخلی هتل بر روی درب ورودی نصب شده بود. زائرانی که پس از زیارت و اقامه نماز در مسجد النبی به هتل برگشته بودند مشغول صرف وعده ناهار بودند. در بخش راست غذاخوری آقایان و در راهروی سمت چپ تعدادی از بانوان نشسته بودند.


حجت‌الاسلام رکن‌الدینی به سوی زائران که از هم‌وطنان عرب‌زبان بودند رفت و از آنان پرسید که به زبان فارسی سخن بگوید یا زبان عربی؟ مرد میان‌سالی با لباس و لهجه عربی می‌گوید که ما هم‌وطنیم به زبان فارسی بفرمایید. جانشین بعثه سؤالاتی درباره زمان تشرف، رضایت از نحوه ورود و رسیدگی در هتل می‌پرسد. دو سه نفری از آن جمع جواب می‌دهند که پروازشان طبق روال بوده و در مسیر و هتل مشکلی نداشتند.


معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ادامه از جزئیات برنامه‌های فرهنگی، زیارت دوره، محافل انس و معرفت و حتی تعداد بلندگوها سوال کرد و به مداح و مسئول فرهنگی توصیه نمود که وقت بیشتری برای زائران بگذارند. یکی از روحانیون حاضر در ناهارخوری به زمان نظافت اتاق‌ها اشاره کرد که حجت الاسلام رکن الدینی دستور بررسی داد.


جانشین بعثه مقام معظم رهبری در ادامه رهسپار بخش بانوان شد و با آنان به گفتگو پرداخت. از میان بانوان، خانمی که مسن تر بود شروع به صحبت کرد و گفت که تمام جلسات آموزشی در تهران را شرکت کرده و برای زیارت روضه رضوان در روز چهارشنبه نیز هماهنگ شده است. در ادامه درباره وضعیت اتاق و اسکان گفت و از مجموعه زحمات بعثه و سازمان حج تشکر کرد. به اینجا که رسید سایر افراد نیز شروع به قدردانی کردند.


حجت الاسلام رکن الدینی سپس از معاون فرهنگی هتل از زمان برگزاری جلسات شورای فرهنگی با حضور مدیران کاروان‌های جدید و قدیم پرسید و بر برنامه‌ریزی دعای کمیل، دعای ندبه و محافل انس و معرفت تأکید کرد.


برخی از هیئت همراه نیز در حین بازدید ضمن بررسی وضعیت بخش‌های مختلف هتل،‌ با سایر افراد هتل صحبت می‌کنند تا جزئیات بیشتری از وضعیت‌ زائران و مشکلات و مسائل آنان را به دست بیاورند. پس از این بازدید میدانی جانشین بعثه مقام معظم رهبری با بیان آخرین توصیه‌های خود به مدیران مجموعه و آرزوی موفقیت، مکان هتل را ترک می‌کند.


یادآور می‌شوند، عملیات اسکان و پذیرایی از زائران ایرانی در مدینه با ورود و خروج روزانه هزار زائر در این شهر در حال انجام است و روزانه هفت هزار زائر مستقر در هتل‌های دو منطقه مدینه در حال دریافت خدمات اسکان، تغذیه، حمل‌ونقل و همین‌طور برنامه‌های فرهنگی، معنوی و آموزشی هستند.

کد خبر 1187985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha