کتابخانه های عمومی متولیان اصلی کتاب و کتابخوانی هستند

حجت الاسلام سبزیان گفت: امروز کتابخانه های عمومی به عنوان متولیان اصلی کتاب و کتابخوانی و به نوعی فرهنگسراهای اجتماعی و مراکز آموزشی غیررسمی بوده که به صورت رویداد محور در حال پاسخگویی به نیازهای دانشی و اطلاعاتی جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «علی اکبر سبزیان» امروز سه شنبه (۳۱ خرداد) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی خراسان رضوی که در محل نهاد کتابخانه های استان برگزار شد؛ با بیان اینکه کتابخانه های عمومی متولیان اصلی کتاب و کتابخوانی هستند، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور به لحاظ ساختار، نیروی انسانی و ... از ظرفیتهای بالایی برای تولیت حوزه کتاب و کتابخوانی برخودار است و لذا این نهاد و مجموعه کتابخانه های عمومی در حاکمیت و ساختار نظام برای توسعه فضاهای کتابخانه ای و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تعیین شده اند.


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به تغییر کاربری کتابخانه های عمومی، افزود: امروزه کتابخانه های عمومی به عنوان فرهنگسراهای اجتماعی و مراکز آموزشی غیررسمی بصورت رویداد محور در حال پاسخگویی به نیازهای دانشی و اطلاعاتی جامعه هستند.


وی، موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام خراسان رضوی را موسسه ای نخبه دانست که در سطح ملی و بین المللی فعالیت می کنند و اظهار داشت: این برای مجموعه کتابخانه های عمومی فرصت مغتنمی است که با استفاده از این ظرفیت در مسیر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی حرکت پرشتاب تری داشته باشد.

 

 

کد خبر 1188000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha