هیچ جرمی تا این لحظه برای پروژه پارک آفرینش محرز نشده است

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: اصل وجود پارک ویژه بانوان یک موضوع مهم و انکارناپذیر است ولی در ارتباط با مصوبه‌ شورای شهر و تبدیل کردن پارک آفرینش به بوستانی برای بانوان با وجود حواشی ایجاد شده، تا این لحظه جرمی محرز نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "جواد ایلالی" دادستان عمومی و انقلاب  بجنورد امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی، سرقت از رتبه‌ سوم به رتبه‌ اول جرایم استان رسیده است، گفت: به دلیل فقر اقتصادی از مجموع ۷۶ هزار و ۱۶۵ پرونده تشکیل شده در حوزه‌های قضایی استان، ۱۰ هزار و ۶۴۶ پرونده را  سرقت، از آن خودکرده و از این بابت رتبه اول بالاترین جرایم را دارد.

 


به گفته دادستان عمومی و انقلاب بجنورد، ضرب و‌ جرح، توهین به اشخاص عادی، صدمه‌ غیر عمدی در تصادفات و تهدید هم پنج عاملی هستند که بیشترین پرونده های قضایی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 


 ایلالی با تأکید بر اینکه ۵۲درصد پرونده‌های رسیده به شورای حل اختلاف به صلح و‌ سازش رسیده است، اضافه کرد: در مجموع ۱۱ هزار و ۳۹۰ پرونده که از جمله جرایم قابل گذشت بود به شورای حل اختلاف ارسال شد تا با میانجگری پرونده مختومه شود.

 


در ادامه دادستان بجنورد به رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی و رفع تصرف ۲۸ هکتار حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: خراسان شمالی در طرح ویژه حمایت از زمین‌های شهری توانست ۱۰۰ درصد اراضی را تثبیت کند و رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد.

 


به گفته‌ وی طی سال گذشته از تعطیلی ۲۸ واحد تولیدی جلوگیری بعمل آمد و ۹ واحد تولیدی تعطیل شده به حالت فعال درآمد و در نتیجه از بیکاری ۱۵۳ کارگر هم جلوگیری شد.

 


در این میان ایلالی گریزی هم به پرونده‌های قتل استان زد و گفت: هشت پرونده‌ قتل به واسطه شورای حل اختلاف منجر به رضایت شد و چند پرونده دیگر هم اجرای حکم به تعویق افتاده است تا رضایت شاکیان با میانجگری کسب شود.

 


دادستان بجنورد به دغدغه‌ دیگر مردم در خصوص اطاله دادرسی ها هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تلاش شده تا زمان دادرسی کمتر شود به عنوان مثال در سال ۹۹ میانگین ۵۹ روز طول می‌کشید تا پرونده‌ای در دادسراهای استان دادرسی شود و این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۵۰ روز و‌ در سه ماهه نخست امسال به ۴۰ روز رسیده است.

 

 

 

کد خبر 1188032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha