انتقال ۱۶۹۸ زندانی از کشورهای همسایه تا پایان سال ۱۴۰۰

ستایشی با اشاره به دستاوردهای دستگاه قضا در حوزه بین الملل از انتقال ۱۶۹۸ زندانی از کشورهای همسایه تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مسعود ستایشی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تلاش دولت سیزدهم در افزایش تعاملات با همسایگان، قوه قضاییه به عنوان یکی از سه رکن مهم کشور چه نگاه و برنامه ریزی ای در این زمینه انجام داده است، گفت: برداشتی که در روابط بین الملل می شود، غالبا بر پایه دیپلماسی اقتصادی و سیاسی است و برخی موارد در حوزه فرهنگی است. ما اعتقاد داریم دیپلماسی در حوزه قضایی قابل اعمال است و مواردی که در این حوزه می تواند متجلی و محقق شود، موضوع انتقال محکومان، استرداد مجرمان که نمونه آن در این سال ها انجام شده است که در این زمینه بسیار موثر هستیم.

 

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه معاضدت قضایی در امور کیفری و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری از جمله دستاوردهای دستگاه قضا در حوزه همسایگان است، افزود: موافقت نامه ها و تبادل نامه ها در این زمینه موجب آرامش، آسایش و ارتقای اعتماد مردم به دستگاه قضا است. ما نهایت تلاش خود را می کنیم تا در دیپلماسی قضایی نگاه ما تحقق اهداف دیپلماسی قضایی در این زمینه است.

 

ستایشی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته تا پایان سال 1400 یک هزار و 698 زندانی را از کشورهای همسایه به کشور منتقل کردیم و انتقال تعدادی دیگر در دستور کار قرار دارد که معاونت امور بین الملل و دبیرخانه حقوق بشر که از پیشکسوتان در زمینه حقوق بشر است، تمام اهتمام خود را با نمایندگی های سیاسی در تماس و گفت و شنود هستند و نگاه آنها این است که مشکلاتی را که در حوزه بین الملل بر ما تحمیل شده است، منعکس کنند.

 

وی با اشاره به سفر دادستان کشور به روسیه و سفر دادستان تاجیکستان به ایران تصریح کرد: پیگیری تحقق کنوانسیون های بین المللی از نکات مورد توجه در امور بین الملل است و معتقدیم باید مجدانه این امور پیگیری شود.

 

 

کد خبر 1188059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha