در مقابل کسانی که امنیت مردم را خدشه دار می کنند کوتاه نخواهیم آمد

کرمی،گفت: به هیچ وجه در مقابل کسانی که امنیت مردم را خدشه دار می کنند کوتاه نخواهیم آمد، بخصوص در برخور با کسانی که درگیری مسلحانه دارند و یا اینکه از نظر روحی و روانی مردم را آزار می دهند، مماشات نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،امروز (۳۱ خرداد ماه )شهرام کرمی در نشستی خبری که بمناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد،گفت:با توجه به اینکه وظیفه اصلی ما رسیدگی به شکایات و دعاوی مردم است  و وقت زیادی را می‌ گیرد، با این وجود به موجب قانون وظایف دیگری همچون پیگیری حقوق عامه را هم داریم که به نحو احسن در حال انجام است.

 

دادستان کرمانشاه، افزود: اوایل سال ۱۳۹۹ مجموعا ۲۴ هزار پرونده در مراکز دادسرا ثبت شده بود که با وجود افزایش پرونده های ورودی طی دو سال گذشته، حدود ۱۰ هزار پرونده در این مدت کاهش داشتیم و در حال حاضر حدود ۱۳ هزار پرونده موجودی داریم که حاکی از تلاش جهادگونه در دادسرای استان است.

 

وی  خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی کنونی کشور، این مشکلات روی افزایش پرونده های ورودی به دادسرای استان تاثیر گذاشته، اما با تلاش شبانه روزی نه تنها اجازه ندادیم که انباشت پرونده ها رخ دهد، بلکه حتی تعداد پرونده ها را نیز کاهش دادیم.

 

کرمی با اشاره به تبلیغاتی  که در سطح فضای مجازی در خصوص فروش سلاح، مشروبات الکی، جعل مدارک صورت می گیرد،اظهار کرد:این مسئله نگرانی و ناراحتی مردم را بدنبال داشته است و جو روانی را بوجود آورده که مردم استان احساس ناامنی می کنند و در سطح کشوری هم سیاه نمایی از کرمانشاه شکل می‌دهد و  با وجود اینکه کشف جرم در فضای مجازی سخت تر است، اما اقداماتی همچون مسدود کردن خطوط تلفنی و کارت های بانکی این افراد را انجام داده ایم.

 

دادستان کرمانشاه ، افزود:طی چندماه گذشته برای عاملین تیراندازی ها و قاچاقچیان اسلحه ممنوعیت مرخصی و استفاده از نهادهای ارفاقی را اعمال کرده ایم و به آنها حتی یک روز را هم مرخصی نداده ایم و در بحث جلب و دستگیری متهمان متواری اجرای احکام کیفری هم اقداماتی در دادسرا صورت گرفته، و یک گروه ویژه ای از پلیس را با راه اندازی واحد جلب تشکیل داده ایم که در این رابطه متهمان متواری سریعتر شناسایی و دستگیر شوند.

 

 

وی با اشاره به بسته شدن پرونده پرداخت طلب مالباختگان گلیم و گبه کرمانشاهیان ، تصریح کرد: بلاخره پس از گذشت شش سال این پرونده یکی از پرحاشیه ترین و بزرگترین پرونده های دستگاه قضایی استان بود بسته شد و این در حالی است که در سال ۱۳۹۵ با ۱۳ هزار شاکی تشکیل شد ، افراد زیادی برای مدیریت و به سرانجام رسیدن این پرونده زحمت کشیدند و کار بسیار طاقت فرسایی بود که سرانجام به  نتیجه رسید.

 

 

کد خبر 1188060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha