زدودن غبار مظلومیت از زبان و ادب گیلکی با برگزاری جشنواره خوانش اشعار شاعران گیلانی

ثقتی با بیان اینکه با برگزاری جشنواره خوانش اشعار شاعران گیلانی تا حدودی غبار مظلومیت از چهره زبان و ادب گیلکی زدوده شد گفت: باور ما این است که گیلان را می‌توان از بن‌بست‌های فرهنگی و هنری خارج ساخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز (سه ‌شنبه ۳۱ خرداد) در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس، اختتامیه جشنواره تولیدات و مستندات رادیویی ژیوار و اختتامیه جشنواره خوانش اشعار شاعران گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد اظهار داشت: حضور همه فرهیختگان و هنرمندان گیلانی را در این مراسم گرامی می دارم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ضمن یاد و خاطر چند پیشکسوت و چهره فرهیخته استان و درگذشتگان واقعه تلخ زلزله رودبار عنوان کرد: این سه جشنواره از مدتها قبل برنامه‌ریزی و پی‌ریزی شد و خصوصیت این جشنواره‌ها این است که نشاط خوبی را در دل اهالی هنر استان گیلان به راه می‌اندازند.

 

ثقتی با تاکید بر اینکه هنر نمی‌تواند نسبت به موضوعات مختلف بی‌تفاوت و منفعل باشد تصریح کرد: جشنواره میراث ناملموس در واقع گریزی به افراد و‌ شخصیتهایی که همه ما به نوعی مدیون آنها هستیم، زده است.

 

وی ضمن اشاره به جشنواره ملی عکس آسیب‌های اجتماعی که اخیرا برگزار شد هنر را ابزاری مانا و ماندگار و خواند و افزود: هنر به ما در راستای انتقال پیام و محتوای صحیح و یک ارزش کمک می‌کند و دیدیم که هنرمندان آمدند و در این رویداد فرهنگی به خوبی شرکت کرده و حتی برای حل معضل آسیب‌های اجتماعی به متولیان راهکار ارائه دادند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اذعان به اینکه هنر و هنرمندان همواره نقش‌آفرین بوده‌اند اضافه کرد: در سنوات گذشته از صاحب منصبان هنر و ادب و چهره‌های فاخر اثر و فیلم و مستندی نداشتیم و این واقعا یک دغدغه بود و بدون شک جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس به ما در این حوزه کمک شایان توجهی داشت این خلأ را پر کرد.

 

ثقتی اظهار داشت: این نوید را می‌دهم‌ که انشالله به صورت سالانه جشنواره فیلم مستند میراث ناملموس را برگزار خواهیم کرد تا بدین وسیله از مفاخر و بزرگان فرهنگی، هنری، ادبی و ارزشی استان گیلان مستندهای فاخری تولید شود.

 

وی به جشنواره تولیدات و مستندات رادیویی ژیوار هم اشاره داشت و گفت: با برگزاری این جشنواره بستر شکوفایی استعدادهای هنری فراهم شد و جشنواره خوانش اشعار شاعران گیلانی هم به ما کمک کرد تا غبار مظلومیت زبان و ادب گیلکی را از چهره آن به وسع خودمان پاک کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه کارهای فرهنگی و هنری بر جای مانده زیادی داریم که باید به آن پرداخته شود یادآور شد: با اتحاد و همدلی و با نقش آفرینی هنرمندان و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و پیشرانی حوزه فرهنگ و هنر می‌توانیم کارهای مغفول مانده را در اولویت قرار دهیم.

 

ثقتی خاطرنشان کرد: باور ما این است که گیلان را میتوان به جایگاه اصلی آن در حوزه فرهنگ و هنر که در کشور به آن مشهور بود باز گرداند و این استان را از بن‌بست‌های فرهنگی و هنری خارج ساخت. 

 

کد خبر 1188169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha