روحانیت و قضاوت حرفه های مقدسی هستند

آیت الله دژکام گفت: همانطور که روحانیت خرفه است، قضاوت نیز حرفه است و به این امور نمی توان به چشم شغل نگاه کرد زیرا روحانی و قاضی فراتر از شغل هستند و قداست دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (سه شنبه 31 خرداد) در جلسه با مدیرکل دادگستری و اعضای شورای قضایی فارس استان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت: ایفای نقش در فرآیند جامعه پردازی در بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دغدغه مشترک ما با دستگاه قضایی است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ضمن گرامیداشت شهید آیت الله «بهشتی» افزود:  برای این کار باید اسباب و ابزار فراهم شود و گرنه مدیریت موفقی ارائه نخواهیم کرد و قسمتی از این ابزار جنبه سخت افزاری دارد و خارج از حیطه شخص مدیر است و قسمتی از آن در خود شخص مدیر باید تحقق پیدا کند.

وی اضافه کرد: در بحث قضاوت‌ بحث قداست حرفه قضا اهمیت ویژه ای دارد زیرا قضاوت در اختلافات و مشکلات امر خداست و باید برای خدا انجام شود تا امورات جامعه اسلامی سامان داشته باشد و ما قضاوت را حرفه فرض می کنیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: همانطور که روحانیت خرفه است، قضاوت نیز حرفه است و به این امور نمی توان به چشم شغل نگاه کرد زیرا روحانی و قاضی فراتر از شغل هستند و قاضی در مسند قضاوت فقط برای خدا حکم می کند و پزشکی و معلمی نیز حرفه هستند.

وی ادامه داد: قاضی باید در جایگاه قضاوت به قداست حرفه خود توجه کند و دستگاه قضایی باید به این موضوع مهم فرهنگی توجه ویژه داشته باشد.

آیت الله دژکام تصریح کرد: اگر جایگاه قاضی و پزشک تنزل پیدا کرد اداره جامعه با مشکل مواجه می شود و معتقدیم که قاضی خلیفه الله است و در جایگاه حضرت داوود نشسته است و اگر مراقب این جایگاه نباشیم و طلبه و دانشجو قاضی این جایگاه را بشکنند در اداره جامعه با شکست رو به رو می شویم.

وی افزود: قاضی باید در شهر اعتماد ایجاد کند و دشمن چون می داند از اینجا می تواند لطمه بزند شبانه روز برای تخریب روحانیت و دستگاه قضایی کار می کند و تهمت می زند و باید بسیار مراقب باشیم.

کد خبر 1188174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha