محکومیت ۱۰۴ زندانی به صورت الکترونیکی سپری می‌شود

معاون قضایی دادگستری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۱۰۴ زندانی در خراسان شمالی محکومیت‌شان را به صورت الکترونیکی و به‌واسطه پابندها سپری می‌کنند و‌ برخی از مدیران دستگاه‌های استان که محکوم شناخته شده‌اند هم در این دست زندانیان قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام "محمدحسن امانی" معاون قضایی دادگستری خراسان شمالی امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: مجموع کمک ها به زندانیان در جشن گلریزان از ۳۵۰ میلیون تومان به دو میلیارد و ‌۲۵۰ میلیون تومان رسید و شاهد رشد هشت برابری بوده‌ایم.

 


دبیر کمیته ساماندهی زندانیان خراسان شمالی به اقدامات انجام شده برای کاهش آمار زندانیان اشاره کرد و گفت: به واسطه صلح و‌ سازش، عفو و استفاده از تأسیسات حقوقی سعی شده تا تعداد زندانیان در بند کمتر شود. 

 


به گفته‌ی وی، خراسان شمالی طی سال گذشته موفق شد رتبه اول کشور را در زمینه تعداد قراردادهای منتهی به بازداشت را در کشور از آن خود کند.

 


دبیر هیأت نظارت بر حقوق شهروندی ارایه خدمات عمومی رایگان توسط زندانیان را از جمله دیگر اقدامات جایگزین حبس در زندان دانست و گفت: در حال حاضر ۱۹۵ زندانی مرد و ۵۸ زندانی زن در زندان‌های استان محبوس هستند و ۴۴ نفر هم در مرخصی هستند، در عین حال از هشت زندانی محکوم که زیر سن ۱۸ سال هستند در کانون  اصلاح و‌ تربیت نگهداری می‌شوند.

 

 

کد خبر 1188187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha