بررسی ابعاد انتظامی و امنیتی سرقت اخیر از بانک ملی/دشمن می خواهد خودباوری را از ملت ما بگیرد

دشمن می خواهد خودباوری را از ملت ما بگیرد، نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با روسای نمایندگی‌های داخل کشور وزارت خارجه، بررسی مسائل و مشکلات زندان های کشور، بررسی ابعاد انتظامی و امنیتی سرقت اخیر از بانک ملی برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دشمن می خواهد خودباوری را از ملت ما بگیرد، نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با روسای نمایندگی‌های داخل کشور وزارت خارجه، بررسی مسائل و مشکلات زندان های کشور، بررسی ابعاد انتظامی و امنیتی سرقت اخیر از بانک ملی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه اول تیر است.

دشمن می خواهد خودباوری را از ملت ما بگیرد

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در مورد هویت زدایی از انقلاب گفت: تهدیداتی که در حوزه فرهنگی انجام می شود، هویت فرهنگی و ملی را از ما بگیرد یعنی دشمن دقیقا بر روی این مسئله تمرکز پیدا کرده است. چه کسانی که در داخل کشور هستند و آنها را عامل خودشان حساب می کنند و چه از بیرون کشور از طریق رسانه هایشان دنبال این هستند که هویتی را که ما به واسطه انقلاب به آن دست پیدا کردیم، کمرنگ کنند و از بین ببرند.

 

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نماد اصلی این هویت خودباوری است و دشمن می خواهد این را از این ملت بگیرد و دایم اعلام می کند که شما نمی توانید به زور پای خود بایستید. نمی توانید استقلال به دست بیاورید، وابستگی دارید و آنچه که دستاوردهای انقلاب و حوزه علم و فناوری بوده است را به نوعی زیر سوال ببرد و در نهایت به این نتیجه برسیم که نظام ما ناکارآمد است و دین در عرصه اجتماع و سیاست کارآمدی ندارد و هویت فرهنگی ما را بگیرند.

 

وی بیان کرد: این فشار حداکثری که آمریکایی ها از قبل شروع کردند و آنچه که ما امروز در عرصه های سیاسی از کشورهای اروپایی در قالب مجامعی مثل سازمان ملل، شورای امنیت و شورای حکام می بینیم و این فشارها در راستای این است که این الگوسازی که جمهوری اسلامی انجام داده است در دنیا پا نگیرد و کشورهای دیگری که ایران را ملاک عمل قرار داده اند دیگر مایوس و ناامید شوند.

 

پیام تبریک امیرعبداللهیان به رئیس‌جمهور جدید کلمبیا

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در این توئیت نوشت: «جمهوری اسلامی ایران ضمن استقبال و تبریک به مردم کلمبیا به خاطر مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در فضایی آزاد و دمکراتیک؛ پیروزی جناب آقای گوستاوو پترو به عنوان رئیس جمهور منتخب را تبریک گفته و در راستای  توسعه و رفاه این کشور برای ایشان و مردم کلمبیا آرزوی موفقیت دارد.»

 

«گوستاوو پترو» در انتخابات یکشنبه گذشته ریاست جمهوری کلمبیا به عنوان نخستین رئیس‌جمهوری چپگرای این کشور برگزیده شد.

 

نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با روسای نمایندگی‌های داخل کشور وزارت خارجه

نشست مجازی هم‌اندیشی حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه با رؤسای نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در داخل کشور برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با روسای نمایندگی‌های داخل کشور وزارت خارجه

 

سفیر ایران تحمیل تحریم‌ها از سوی برخی دولتها را بعنوان اهرم سیاسی بشدت محکوم کرد

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنانی در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدامات قهری یکجانبه را یکی از موانع اصلی که مانع تلاش‌های بین‌المللی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه و همچنین یکی از منابع اصلی ایجاد بحران‌های انسانی در سراسر جهان می‌داند.

 دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: جامعه بین المللی در تلاش برای رسیدگی به شرایط اضطراری بشردوستانه با چالش های نوظهور و در حال تحول مواجه است.

وی ادامه داد: با افزایش تعداد افرادی که از اثرات بلایای طبیعی، درگیری‌های مسلحانه و اشغال خارجی رنج می‌برند، همه‌گیری COVID-۱۹ و همچنین اقدامات قهری یکجانبه، که از جمله به محاصره و حتی گرسنگی مردم منجر می‌شود، ظرفیت ما برای مقابله کاهش یافته و در عین حال مانع توسعه کشورهای فاجعه‌زده می‌شود.

تخت روانچی تصریح کرد: در منطقه ما، وضعیت وخیم انسانی در افغانستان، سوریه، فلسطین و یمن درد و رنج عظیمی را برای مردم به بار آورده است. و در همسایگی ما، هجوم گسترده پناهجویان افغان به کشورهای همسایه آن این فاجعه را به شدت تشدید کرده است.

سفیر ایران در سازمان ملل اظهار داشت: ما قویاً بر این باوریم که پرداختن به علل ریشه‌ای بحران‌های انسانی و شرایط اضطراری و همچنین سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه پیشگیری، تنها راه‌حل‌های پایدار و بادوام برای این پدیده جهانی است.

 وی گفت: از نظر ما، تمام اصول و اهداف منشور ملل متحد، به ویژه احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، باید توسط همه کشورها و همچنین سازمان های کمک های بشردوستانه به شدت رعایت شود.

نماینده ایران در سازمان ملل تصریح کرد: ضمن تأکید بر نقش و مسئولیت اصلی دولت ها در واکنش به شرایط اضطراری بشردوستانه، مالکیت و رهبری ملی در هماهنگی کمک های بشردوستانه برای اطمینان از ارسال مؤثر کمک های بشردوستانه باید مورد اذعان قرار گیرد.

تخت روانچی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت فعالیت‌های کمک‌های انسان دوستانه از جمله سیستم واکنش بشردوستانه سازمان ملل متحد با حفظ ماهیت صرفاً انسان دوستانه آن تأکید می‌کند.

وی افزود: نگرانی‌های مشروع درمورد منحرف شدن مسیر کمک‌های بشردوستانه و همچنین فعالیت‌های مغایر آن که تحت این عنوان صورت می گیرد باید بلافاصله با تحقیقات کامل و مستقل پاسخ داده شود. علاوه بر این، سازمان ملل متحد باید اطمینان دهد که تمام کمک های بشردوستانه بین تمام جمعیت های نیازمند بدون تبعیض و بدون دخالت بی مورد توزیع می شود.

 

مسائل و مشکلات زندان های کشور بررسی شد

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات زندان های کشور را با حضور رئیس سازمان زندان ها و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور بررسی کردند. در این جلسه مسائل و مشکلات زندان های کشور به لحاظ فضا و محیط زندان ها و مشکلاتی که از نظر جا و مکان و امکانات در خیلی از زندان های کشور وجود دارد، بررسی شد. همچنین مسائلی مانند نحوه آموزش و توانمند کردن زندانیان به لحاظ حرفه آموزی مورد بررسی قرار گرفت که به نوعی سازمان فنی و حرفه ای در این راستا با سازمان زندان ها همکاری می کنند.

 

بنابراین گزارش، در این جلسه همچنین گزارش ها و راهکارهایی از سوی استان ها و حوزه های انتخابیه ارائه شد. مباحثی نیز در زمینه توسعه زیرساخت ها مطرح شد تا از جرایمی که اتفاق می افتد جلوگیری شود. بحث آخر نیز در رابطه با حمایت از خانواده های زندانیان بود که توجه و حمایت از این خانواده باید به نحوی صورت گیرد که از میزان آثار روحی و روانی این موضوع بر خانواده کاسته شود.

 

بررسی ابعاد انتظامی و امنیتی سرقت اخیر از بانک ملی

اعضای کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی ابعاد انتظامی و امنیتی سرقت اخیر از بانک ملی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این جلسه مدیر عامل بانک ملی، مسئول حقوقی بانک مرکزی و رئیس پلیس آگاهی حضور داشتند. ابعاد مختلف سیستم های امنیتی و انتظامی این سرقت مورد بررسی قرار گرفت. مقرر شد تمام ابلاغ هایی که شورای عالی امنیت کشور برای بانک مرکزی و بانک ملی ارسال کرده تا هفته آینده جمع آوری و به همراه اقداماتی که بانک ملی در راستای امنیت سازی انجام داده در قالب یک گزارش به کمیسیون امور داخلی کشور ارائه شود.

 

یک هفته به مسئولان فرصت داده شد تا همه اسناد و مدارک را به مجلس ارسال کنند. کمیسیون هفته آینده جلسه‌ای را با حضور وزیر اقتصاد در جهت بررسی این گزارش و مشکلات شبکه های امنیتی و ضرورت به روز رسانی آنها برگزار خواهد کرد.

 

 

کد خبر 1188189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha