نیاز بندرآستارا به احداث ۶ خانه عالم/ ۵۰ مبلغ دینی در شهرستان فعالیت می کنند

حجت الاسلام رضازاده از نیاز بندرآستارا به احداث ۶ خانه عالم خبرداد و گفت: ۵۰ مبلغ دینی در آستارا فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام« حسینعلی رضازاده» امروز (سه شنبه، ۳۱ خرداد) در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی که در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: برای ساخت هر واحد خانه عالم چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و از خیران شهرستان انتظار داریم در این امر مشارکت کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزود: ۵۰ مبلغ دینی در آستارا فعالیت می کنند و از ظرفیت مداحان و هیئت های مذهبی برای تبلیغ دین با استفاده از روش های جدید بخصوص در زمینه فضای مجازی استفاده شود.

 

وی تصریح کرد: آستارا در روزهای آینده میزبان زائران خارجی اربعین حسینی است و زائران کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و حوزه قفقاز است که با گذر از مرز زمینی این شهرستان عازم کربلا می شوند.

 

حجت الاسلام رضازاده گفت: اداره تبلیغات اسلامی به عنوان کمیته فرهنگی و آموزش ستاد گرامیداشت اربعین شهرستان با راه اندازی غرفه ای در پایانه مرزی آستارا نسبت به اجرای برنامه های مناسب فرهنگی و مذهبی اقدام می کند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا گفت: تحقق حاکمیت دینی و الهی از مهم ترین شعائر اسلامی است و باید در گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی باشیم.


وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی از سلائق حزبی و سیاسی متاثر نیست و در جنگ نرم دشمن که دل جوانان را نشانه گرفته، فعالیت بیشتر برای جذب قشر جوان ضروری است.

 

حجت الاسلام رضازاده خاطرنشان کرد: بندر آستارا دارای ۷۰ هیات مذهبی و ۹۸ مسجد است و باید از این ظرفیت در اشاعه فرهنگ دین و قرآن استفاده شود و امیدواریم روز به روز در مسیر نهضت تفسیر کلام وحی و مجالس مذهبی، اقدامات موثری انجام شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا خاطرنشان ساخت: با وجود هجمه های فرهنگی و رسانه ای کشورهای همسایه، آستارا وجهه ای ولایت مدار دارد و  تجمع ماهیانه شهروندان در قالب همایش "حب الحسین" و عزاداری های خیابانی در مناسبت های مختلف گواه روشن این ادعاست.

کد خبر 1188193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha