مسجد و نمازخانه در پارک ها و مناطق گردشگری تیران و کرون احداث می شود

محمدی کیا با اشاره به حجم گردشگر و مسافر تیران و کرون گفت: مسجد و نمازخانه در پارک ها و مناطق گردشگری این شهرستان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی محمدی کیا« روز سه شنبه(31 خردادماه) در نشست شورای مساجد تیران و کرون با اشاره به ظرفیت فعال گردشگری در این منطقه اظهارداشت: ارائه خدمات فرهنگی برای کاهش چالش ها و مشکلات اجتماعی لازم و در راستای ترویج معارف اسلامی باید متولیان امر نقش خود را ایفا کنند.

فرماندار شهرستان تیران و کرون افزود: مسجد و نمازخانه در پارک ها و مناطق گردشگری این شهرستان به همت شهرداری ها و دهیاری ها احداث می شود.

 

وی با بیان اینکه پارک آزادگان، پارک شهروند و منطقه گردشگری روستای مرغاب پذیرای حجم زیادی از گردشگران است، اذعان داشت: ایجاد مسجد و یا نمازخانه در این مراکز لازم و اقامه نماز جماعت انجام شود.

محمدی کیا، مدیریت شهری، متولیان حوزه گردشگری، پایگاه های بسیج و ستاد اقامه نماز را به انجام چنین اقدامی برای ترویج معارف اسلامی و ارائه خدمات فرهنگی ملزم کرد.

 

وی همچنین هیات امنا شهرک های صنعتی و مجتمع های فرهنگی و ورزشی را نیز به جانمایی و احداث مسجد برای اقامه نماز و فعالیت های فرهنگی ملزم و از آنان خواست تا نسبت به این مسائل همت داشته باشند.

 

پخش اذان در محیط شهری و روستایی

 

فرماندار تیران و کرون ایجاد حال و هوای معنوی در سطح شهر و روستا در مواقع پخش اذان را مهم خواند و اظهارداشت: پخش اذان در نقاط مختلف شهر و روستا با جانمایی مکان های مختلف انجام شود.

وی ادامه داد: در شهر تیران پخش اذان از میادین شهر و در ادارات و دستگاه های دولتی و خدماتی نیز این امر مهم صورت بگیرد.

 

محمدی کیا، رعایت وقت نماز در ادارات را تاکید کرد و ادامه داد: باشگاه های ورزشی هنگام اذان حرمت این لحظات را نگه داشته و آهنگ ورزشی قطع شود و صدای آن صوتی آن بیرون از محیط باشگاه پخش نشود.

 

کد خبر 1188205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha