اقشار آسیب پذیر به حمایت های مردمی برای شرکت در راهپمایی اربعین نیاز دارند

جانثاری گفت: اجرای طرح های مردمی و حمایتی مثل «نذر زائر» برای کمک به اقشار آسیب پذیر و کسانی که توانایی مالی برای شرکت ندارد نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدرضا جانثاری« روز سه شنبه(31 خردادماه) در نشست ستاد اربعین استان اصفهان بر آغاز برنامه ریزی ها و انجام اقدامات اولیه در این حوزه تاکید کرد و اظهارداشت: پیاده روی اربعین جایگاه مهمی در فرهنگ شیعی و فرصتی برای گسترش معارف اسلامی و نمایش قدرت اسلام ناب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: دشمن برای خاموشی چنین جریان هایی تلاش کرده و برنامه ریزی خود را نیز انجام می دهد اما نباید متاثر از کارها و اقدامات آن ها بشویم.

وی ادامه داد: ستاد اربعین کار خود را آغاز و پیش بینی های لازم را در این خصوص انجام دهد.

 

جانثاری با اشاره به اینکه بسیاری تحت شرایط سخت مالی امکان حضور در این مراسم و مناسک را ندارند، تصریح کرد: اجرای طرح های مردمی و حمایتی مثل «نذر زائر« برای کمک به اقشار آسیب پذیر و کسانی که توانایی مالی برای شرکت ندارد نیاز است تا از این افراد حمایت شود.

 

وی یادآورشد: بسیاری از افراد علاقه مند به کمک به این چنین کارهایی و پشتیبانی برای حضور دیگران در مراسم های مذهبی و اعزام به کربلا هستند که می توان در این خصوص از آنان کمک گرفت.

 

جانثاری پیش بینی تمهیدات لازم برای رفت و آمد زائران را مهم خواند و اذعان داشت: افزایش قیمت ها و سواستفاده برخی از شرکت ها و افراد جایز نیست و فرصت سازی برای این کارها انجام نشود و رصد لازم از حالا صورت بگیرد.

وی از همه دستگاه های خدماتی و متولی خواست تا زیرساخت های لازم در این خصوص را فراهم سازند.

معاون استاندار اصفهان پیش بینی برنامه های فرهنگی در مسیر راهپیمایی، شهرها و روز اربعین در مناطق مختلف اصفهان را به اعضای ستاد اربعین استان توصیه کرد.

کد خبر 1188210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha