برای کمبود نیروی انسانی آینده کشور از حالا باید تدبیر شود/پیامدهای سقط جنین

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: کمبود نیروی انسانی و جمعیت آینده کشور از حالا باید تدبیر و رفع موانع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز سه شنبه(31 خردادماه) در جلسه کارگروه جمعیت استانداری اصفهان به فرزندآوری و اهمیت آن اشاره کرد و اظهارداشت: نیروی انسانی جامعه سرمایه هر مملکت است که برای تعالی و پیشرفت مورد توجه می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه رشد جمعیت طی یک دهه گذشته کاهشی بوده، افزود: این سیاست کاهش جمعیت به ضرر کشور شده و باید در راستای حمایت از فرزند آوری و جمعیت کار کرد.

وی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی و جمعیت آینده کشور از حالا باید تدبیر و رفع موانع شود که دولت سیاست تشویقی خوبی را این سال ها پیش بینی و در راستای اجرا قرار داده است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مشکلات اقتصادی بر یک سری از مسائل جامعه مثل فرزند آوری تاثیر گذاشته، خاطرنشان کرد: تبلیغات سو و غلط فرهنگی نیز در این خصوص باعث شده تا انگیزه برای افزایش جمعیت کاهش پیدا کند.

 

پیامدهای سقط جنین برای اهل خانواده

 

وی با اشاره به دستورات اسلامی در فرزند آوری اذعان داشت: رزق هر فردی از سوی خداوند به انسان می رسد و برکت آن نصیب اهل آن خانواده خواهد شد.

 

امام جمعه اصفهان اقدامات ناپسند مثل سقط جنین را آسیبی برای مادر و جامعه دانست و گفت: وقتی روح در جنین دمیده شد امکان سقط فراهم نبوده و این کار گناه بزرگ و سرنوشت بدی برای اهل این کار دارد.

وی اذعان داشت: این اقدام جز در شرایط خاص امکان پذیر نبوده و نباید یک زوج فرزند خود سقط کنند و یک انسان را از بین ببرند.

کد خبر 1188212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha