رضایت خداوند متعال مهمترین ملاک پذیرش عمل صالح است

حجت الاسلام عباسی گفت: ملاک عمل صالح، رضایت پروردگار است و نماز بخوانیم، صدقه بدهیم و در انجام این اعمال آنچه مورد رضای خداوند متعال است را انجام ندهیم و خدا راضی نباشد، آن کار عمل صالح نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی عباسی» شب گذشته (سه شنبه 31 خرداد) در جلسه تفسیر قرآن کریم بیان کرد: در آیه 15 سوره احقاف آمده است ما سفارش کردیم انسان را به احترام به والدینش که مادرش او را با سختی حمل می کند و با سختی به دنیا می آورد و دوران حمل و تا از شیر گرفتنش 30 ماه به طول می کشد تا آنگاه که به رشد کامل برسد و 40 ساله شود و سپس از خداوند متعال می خواهد که به من توفیق بده که من شکرگزار آنچه به من و پدر و مادرم داده ای باشم و عملی را که تو می پسندی انجام دهم و خانواده و فرزندانم را اصلاح کن و مرا تسلیم فرمان خود قرار بده.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در آیه 16 این سوره و در ادامه آمده است: پس ما عمل شان را قبول می کنیم، گناهشان را می پوشانیم، این وعده صدق و درستی است و ما به این وعده عمل می کنیم.

 

وی عنوان کرد: در این آیات پیام ها و نکات مهمی نهفته است از جمله موارد توصیه شده که به پدر و مادر خود احترام کنیم که این سفارش نسبت به مادر ویژه تر است زیرا زحمت بیشتر کشیده که البته زحمت بیشتر همراه با مسئولیت بیشتر است.

 

حجت الاسلام عباسی افزود: نکته دیگر اینکه چهل سالگی دوره رشد کامل و فهم حقایق است و افراد باید بکوشند تا به این فهم و کمال برسند و این فهم موجب شده تا انسان شکرگزار خداوند باشد و هر کسی هم توفیق شکر خداوند متعال را ندارد.

 

وی با اشاره به اهمیت انجام عمل صالح خاطر نشان کرد: ملاک  عمل صالح، رضایت پروردگار است و نماز بخوانیم، صدقه بدهیم و در انجام این اعمال آنچه مورد رضای خداوند متعال است را انجام ندهیم و خدا راضی نباشد، آن کار عمل صالح نیست.

کد خبر 1188226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha