استفاده هوشمندانه از ابزار هنر و رسانه، لازمه توفیق در امر تبلیغ است

عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران تصریح کرد: امروزه یکی از الزامات مهم در راستای موفقیت در امر تبلیغ، بهره گیری هوشمندانه از ابزار هنر و رسانه است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا برنجکار در گفتگو با  خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به فرارسیدن اول تیرماه، سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) که به همین مناسبت به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نام گذاری شده است، گفت: در دنیای کنونی روز به روز بر اهمیت تبلیغ با تکیه بر ابزارهای نوین و تأثیرگذار افزوده می شود به خصوص وقتی صحبت از تبلیغ دین و آموزه های دینی در میان باشد، این اهمیت مضاعف هم می شود.

 

عضو انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم افزود: البته این صحبت بنده به معنای بی توجهی و کم توجهی به تبلیغ سنتی و یا چهره به چهره نیست بلکه روی سخنم اینجاست که اقتضائات زندگی در عصر جدید می طلبد که ما از ابزار هنر و رسانه و این ظرفیت عظیم فضای مجازی به شکل مطلوب و هوشمندانه ای استفاده کنیم.

 

عضو هیئت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران تصریح کرد: امروزه یکی از الزامات مهم در راستای موفقیت در امر تبلیغ، بهره گیری هوشمندانه از ابزار هنر و رسانه است.

 

عضو انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که تبلیغ دین و تلاش برای اقامه فرائض و حدود الهی، حرکت در مسیر نورانی انبیا و اولیای الهی است، گفت: همه اقشار تأثیرگذار جامعه در رابطه با تبلیغ مباحث دینی وظیفه دارند اما به هر حال از روحانیون بیش از پیش انتظار می رود که در این زمینه مجاهدانه بکوشند و سختی های این راه را به جان بخرند چرا که ما لباس دین و خدمت به مردم را به تن کرده ایم و باید در این زمینه همواره الگو باشیم.

 

وی بیان داشت: با توجه به تأکیدات خاص مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام حوزویان و دانشگاهیان نسبت به جهاد تبیین، باید دانست که یکی از مهم ترین راه های اجرای این مطالبه در بستر تبلیغ آموزه های دینی خودش را نشان می دهد و از این رو همه مبلغین و به ویژه عزیزان روحانی باید در راستای بصیرت افزایی در جامعه و پاسخ به شبهات به جهاد تبیین بپردازند.

کد خبر 1188232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha