جهاد تبیین وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

حجت الاسلام حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه ای روی جهاد تبیین دارند و در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها را معطوف به این موضوع کرده است.

حجت الاسلام «سیدمحمود حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن یکم تیر؛ سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی ترتیب یافت، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در سال های نخست فعالیت با رویکرد تبلیغ سنتی پیش رفت، چنانکه با اجرای طرح های مختلفی از جمله اعزام مبلغ و شناسایی مبلغین و مبلغات، هیئات و اعضای فعال مساجد، ادارات، کارخانجات، بازار و … توانست طیف گسترده ای از مخاطبان را تحت پوشش قرار دهد.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در ادامه ماموریت های این سازمان؛ تبلیغات اسلامی به سمت ایجاد ساختارها و تشکل‌ها پیش رفت و در آن دوران تشکل‌های دینی از جمله اتحادیه انجمن‌های اسلامی، شورای هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، کانون مداحان و دیگر تشکل‌ها تشکیل یافت.

وی ادامه داد: در دوره مدیریتی فعلی نیز هدف توسعه این تشکل‌ها و فعال کردن تشکل‌های میانی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در امر تبلیغ و عمومی سازی تبلیغ است؛ در حقیقت در هر مرحله سازمان تبلیغات اسلامی گامی رو به جلو برداشته و شاهد جلوه جدیدی از تبلیغات و نقش آفرینی در جامعه و تلاش برای راهبری فرهنگی هستیم.

حسینی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی با تمامی گروه‌های مردمی در ارتباط بوده و با تسهیل گری و راهبری به دنبال انجام فعالیت‌ها و برنامه‌ها توسط خود مردم است، افزود: در دوره جدید مدیریتی سازمان تبلیغات اسلامی می‌خواهد تمام افراد را زیر چتر تبلیغی قرار دهد و هر فردی با بهره گیری از تخصص خود در تبلیغ دین مؤثر باشد و در راستای ظهور و بروز دین در جامعه قدم بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهاد تبیین وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه ای روی جهاد تبیین دارند و در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها را معطوف به این موضوع کرده است.

سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: بخش قابل توجهی از جهاد تبیین در حوزه رسانه و فضای مجازی است و برای همین منظور نگاه ویژه ای به فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی و تولید محتوا در فضای مجازی داریم.

حجت الاسلام حسینی راه اندازی بنیاد هدایت را یکی از اقدامات ابتکاری سازمان تبلیغات اسلامی با هدف ارتباط بیشتر و مؤثر روحانیت و مبلغین با اقشار مختلف جامعه دانست و افزود: روحانیون در طرح بنیاد هدایت، در میدان و در صحنه‌های مختلف کنار مردم بوده و به دنبال رفع نیازها و حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی محلات و مناطق مختلف شهرها و روستاها هستند.

کد خبر 1188252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha