حوزه های علمیه در تربیت طلاب پژوشگر همت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: جشنواره علامه حلی فرصت مناسب پژوهشی در اختیار طلاب قرار داده و باعث شده که آنان در یک رقابت سالم علمی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» امروز در اختتامیه هفتمین جشنواره استانی علامه حلی (ره) آذربایجان شرقی که در مجتمع فرهنگی کوثر تبریز برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره علامه حلی فرصت مناسب پژوهشی در اختیار طلاب قرار داده و باعث شده که آنان در یک رقابت سالم علمی قرار گیرند.

امام جمعه تبریز افزود: در حوزه‌های علمیه از قدیم‌الایام تحقیق و پژوهش را صرفاً برای خود تحقیق و پژوهش انجام نمی‌دادند، بلکه برای حل یک موضوع و یا مسئله مهم جامعه و جهان اسلام انجام شده است. شاهد مدعای ما، باز بودن باب اجتهاد و تحقیق در همه زمینه‌ها و مسائل علمی و اجتماعی مردم در مذهب شیعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: از سوی دیگر در سراسر دنیا مراکز علمی مراکز دانشگاهی، جهان را به وسیله خروجی‌های علمی و اختراعات و اکتشافات آن در واقع می‌سنجند و خوشبختانه در حوزه علمیه چه برادران و چه خواهران، جشنواره علامه حلی جشنواره‌ای است که مصوب شورای عالی است و از نظر قانونی پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره بهترین فرصت رقابت علمی سالم میان طلاب را فراهم آورده است و طلاب استان هم باید به بهترین نحو از این فرصت استفاده کنند و مدیران و اساتید هم باید حمایت و هدایت و راهنمایی لازم را انجام بدهند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: داشتن صداقت و عدم تعصب، نگاه عمیق و دقیق و کنجکاوانه، داشتن ذهنی باز، داشتن خلاقیت، داشتن هوش و استعداد ذاتی، قدرت تجزیه و تحلیل مسائل مختلف، داشتن پشتکار قوی و ناامید نشدن از ویژگی‌های یک پژوهشگر خوب است.

کد خبر 1186248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha