تنش آبی در ۱۴۷ روستای استان قزوین/ عبور از بحران کم آبی با ۱۵ درصد صرفه جویی

بیرنوندی گفت: در حال حاضر ۱۴۷ روستای استان قزوین با تنش آبی مواجه هستند که یکی از اقدامات برای تأمین آب در برخی روستا، آّرسانی با تانکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «داراب بیرنوندی» شب گذشته (سه شنبه 31 خرداد) در گفتگوی ویژه خبری بیان کرد: هر ساله با آغاز فصل گرما بحث کاهش و افت فشار آب را در اکثر نقاط کشور از جمله استان قزوین داریم و در استان قزوین هم مشکل کم آبی محسوس است به طوری که در شهرها 400 لیتر و در روستاها 550 لیتر در ثانیه کمبود آب وجود دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ادامه داد: مدیریت صحیح و صرفه جویی در مصرف آب سبب می شود تا مشکلات در این حوزه به حداقل برسد به طوری که اگر 10 تا 15 درصد در  مصرف آب صرفه جویی شود این مشکل در تابستان به حداقل ممکن می رسد و این امر نیازمند همکاری و همراهی مردم است.

 

وی عنوان کرد: یکی از عواملی که سبب می شود تا در فصل تابستان مصرف آب افزایش یابد، استفاده از کولرهای آبی است به طوری که هر کولر آبی 200 لیتر آب در شبانه روز مصرف می کند و با توجه به اینکه نزدیک به 500 هزار مشترک در استان قزوین داریم افزایش 30 درصدی مصرف آب را در فصل تابستان شاهد هستیم.

 

بیرنوندی با اشاره به ضرورت تأمین آب سالم برای 6 شهر استان قزوین تصریح کرد: ما در برخی شهرها با مشکلات تأمین کیفیت آب مواجه هستیم که قزوین، محمدیه، مهرگان، آبیک، تاکستان، ارداق و سگزآباد از جمله این شهرها هستند که با اجرای پروژه های مختلف نظیر پروژه سد طالقان امیدواریم مشکلات تأمین آب سالم این شهرها مرتفع شود.

 

وی با اشاره به مشکل کم آبی در روستاها یادآور شد: در حال حاضر 147 روستای استان قزوین با تنش آبی مواجه هستند که یکی از اقدامات برای  تأمین آب در برخی روستا، آّبرسانی با تانکر است که در سال گذشته برای 62 روستا با 28 هزار نفر جمعیت این کار صورت گرفت.

کد خبر 1188254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha